الشرق الاوسط به نقل از کارشناس آلمانی مسائل غرب آسیا نوشت: حملات تروریستی داعش در فرانسه، تونس و کویت به مثابه اعلام جنگ با غرب است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، "رولف توبهوون،" کارشناس آلمانی امور تروریسم روز گذشته در گفتگو با روزنامه "نویه پرسه" چاپ هانوفر آلمان،‌ اعلام کرد: دو گروه تروریستی رقیب یعنی القاعده و داعش وجود دارند. به سبب پیدایش داعش، القاعده بخشی از قدرت خود را از دست داد. حتی اگر داعش هم از بین برود هزاران جنگجوی دیگر وجود دارند و اگر بعد از پنجاه یا صد سال دایره المعارفی درباره تروریسم جهانی تدوین شود، سازمان ارتش سرخ در برابر مقایسه با القاعده و داعش در حاشیه قرار می‌گیرد. به گفته وی، بسیاری از عناصر این دو گروه به جنایت‌های خود در طول تاریخ ادامه خواهند داد. 

از سوی، دیگر "میشل لودرز،" کارشناس آلمانی مسائل غرب آسیا درباره حملات دو روز پیش در تونس، فرانسه و کویت گفت: این حملات به مثابه اعلام جنگ داعش با غرب است. 

وی در گفتگو با رادیو دبلیو دی آر آلمان افزود: داعش با حمله به سوسه می‌خواست اقتصاد تونس را هدف قرار دهد. 

لودرز، هشدار داد در صورتی که تونس نتواند نرخ بالای بیکاری را به خصوص در میان جوانان کاهش دهد، ممکن است وضع بسیار خطرناک شود. 

وی مقامات تونس را به کوتاهی در ایجاد تدابیر حمایتی لازم از منطقه گردشگری سوسه متهم کرد و گفت: به عقیده من داعش می‌خواهد بین شیعیان و سنی‌ها فتنه ایجاد کند.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار