برداشت غیرمجاز از حساب مالی اشخاص مانند الگوی کشور و سایر کشورهای دنیا شایع ترین جرم در فضای رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: طی ۴ سالی که پلیس فتا به بدنه نیروی انتظامی افزوده شده در برخورد با جرائم وقوع یافته در فضای مجازی ناآگاهی یکی از اصلی ترین دلایل بروز جرم بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از قزوین؛سرهنگ مهدی مختاری نسب افزود: این ناآگاهی هم از جانب فرد مجرم که از جرم بودن عمل خود آگاه نبوده است روی داده است و هم از جانب فرد و یا افرادی که قربانی جرایم فضای مجازی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: با گسترده شدن عرصه فضای مجازی مدیریت این عرصه بسیار دشوار می شود اما نمی توان از مدیریت و کنترل اوضاع برکنار ماند و باید با بومی کردن مدیریت در این عرصه فرهنگسازی و مدیریت صحیح فضای مجازی را ابتدا از خود آغاز کرد.

بگفته سرهنگ مختاری نسب افرادی که آگاهی چندانی از این حیطه ندارند تصور می کنند که مجرمین از طرق هک قادر به سرقت از حساب های مالی اشخاص شده اند حال آنکه در سراسر این استان تنها دو مورد سراغ داریم که از طریق هک وارد سیستم بانکی شده اند و اقدام به جابجایی حساب ها کرده اند.

وی عنوان کرد: این برداشت ها از طریق دریافت اطلاعات عابر بانک افراد که شامل cvv۲ تاریخ انقضا کارت، شماره کارت و رمز اول یا دوم کارت روی داده است که در این بین اغفال مردم و مهندسی اجتماعی از جمله راه هایی است که مجرمین رایانه ای برای دریافت این اطلاعات از شهروندان از آنها استفاده می کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.