رییس اداره آموزش بهره برداران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توسعه صادرات محصولات كشاورزی، ارتقای امنیت سرمایه و ایجاد انگیزه برای جذب نسل جوان و ایجاد امنیت اقتصادی و قیمت تضمینی محصولات كشاورزی می توان به نتایج مطلوب و موثر در بخش كشاورزی رسید.

ثبات در سیاست های حمایتی از تولید زمینه ساز رسیدن به نتایج مطلوب در کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ علی رضایی الماس افزود: 70 درصد نیروهای عملیاتی بخش كشاورزی باید در مزرعه فعال باشند، درحالی كه در ایران 30 درصد است.

وی تصریح کرد: لازمه مدیریت جهادی سرمایه گذاری است، بنابراین در شرایط کنونی چنانچه اساس سرمایه گذاری در کشاورزی و صنایع وابسته باشد، می تواند در تولید و ایجاد شغل، کارا عمل کند.

رضایی الماس ادامه داد: متاسفانه بخش کشاورزی هنوز با مشکلات عدیده از قبیل بالا بودن ضایعات محصولات كشاورزی، پایین بودن كیفیت نگهداری، فقدان راهبردها و سیاست های بلندمدت در بخش كشاورزی، مشكل حمل و نقل و غیره روبرو است كه روند نزولی این بخش، نارضایتی و دلسردی را به دنبال خواهد داشت.

رییس اداره آموزش بهره برداران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: پایین بودن سواد بهره‌برداران بخش کشاورزی و در نتیجه فراهم نبودن شرایط لازم در بهره برداران برای استفاده از فناوری‌های پیشرفته از قبیل اینترنت و ماشین آلات مدرن از عوامل اصلی و چالش‌های مهم در عرصه ترویج و آموزش است.

رضایی الماس تاکید کرد: افزایش كمّی و كیفی تولید و افزایش درآمد كشاورز را باید از اهداف برنامه های ترویج قلمداد نماییم.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.