براساس رفتارشناسی از ایالت متحده این طور برمی‌آید که با توجه به نگرش آمریکا ریشه در تصاحب جهان‌خواری دارد، مذاکره یعنی ادامه اهداف جنگ را دنبال کردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، محمدحسین صفارهرندی درجمع جوانان فرهیخته  مشهد افزود: جنگ ادامه سیاست و سیاست ادامه جنگ است و برمبنای ایدئولوژی آمریکا که طبیعت امپریالیسمی دارد و خواهان ریاست برتمامی جهان است، وقتی با کشوری پای میز مذاکره می‌آید تلاشهای خصمانه خود را در قالب جدید دنبال می‌کند.

وی به توصیه‌های مقام معظم رهبری به دیپلمات‌های کشور که سرمیز مذاکره با آمریکایها رفتن اشاره نمود و خاطرنشان کرد: شیطان بزرگ در یک دهه قبل حاضر نبود به راحتی با ما سرمیز مذاکره بیاید و شرایط نامشروع خود را مطرح می‌کرد که شما باید قوانین آمریکا را از قبیل قانونی دانستن هم جنس بازی را به رسمیت بشناسید، و با تروریسم ارتباطی نداشته باشید مثلاً هربلایی سر مسلمانان جهان اسرائیل می‌آورد ما نگویم چرا و به کمکشان نرویم که براساس قوانین آمریکایی تروریسم خوانده می‌شویم، بهائیت حق داشته باشند در ایران نماینده مجلس و حتی به ریاست جمهوری راه پیدا کنند و حکومت جمهوری اسلامی ایران تن به خواست‌های ظالمانه آمریکا بده تا اوباما برای اینکه چگونه می‌خواهد سرمان را کلاه بگذارد بیاید و مذاکره کند، به همین خاطر در آن دوران نظام جمهوری اسلامی و در رأس این انقلاب حضرت آقا مذاکره با آمریکا را نهایت ذلت عنوان می‌کردند ولی امروز که دست پرهستیم توصیه می‌کنند بروید و درست مذاکره کنید.

صفارهرندی در ادامه گفت: امروز به برکت خون شهدای هسته‌ای و تلاشهای مجاهدانه دانشمندان هسته‌ای کشور دیپلمات‌های دولت انقلاب اسلامی با تکیه بر20هزار سانتیوفیوژ سربلند بر سرمیز مذاکره می‌روند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری قدر این دارایی را که به قیمت خون شهدای هسته‌ای بدست آمده را می‌دانند و این بار آمریکا مجبور می‌شود کوتاه بیاید و بگویید 6هزارتا سانتیوفیوژ بیشتر نداشته باشید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افشاگری اخیر دولت فرانسوی درخصوص سیستم‌های جاسوسی ایالت متحده که زندگی مقامات و شهروندان فرانسوی را شنود می‌کرد اشاره نمود و افزود: ایدئولوژی آمریکا به او اجازه می‌دهدحتی به هم پیمانان خود خیانت کند او هرکجا احساس کند منافع‌اش آن طور که باید و شاید تأمین نمی‌شود هم پیمانان خود را نیز دور می‌زند خوب دراین میان کشورهای منطقه با ذخایر نفتی و تسلطی که برآنها دارد نباید انتظار کمک از ایالت متحده را داشته باشند چون رفتارشناسی آمریکا نشان می‌دهد این کشور که سالانه 600میلیارد دلار هزینه نظامی دارد هرگز دست از سرکشورهای مظلوم خاورمیانه برنخواهد داشت بلکه از آب گل آلود ماهی گرفته و خود با فریب زمینه جنگ را ایجاد کرده و درقالب روباهی که به لباس میش درآمده می‌آید که نقش منجی را ایفا کند و شعارش هم این است که ما مخالف هیچ نظامی نیستیم بلکه می‌خواهیم آن را مدیریت کنیم.

محمدحسین صفارهرندی درادامه تصریح کرد: درجریان پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا برروی عنصر مذهب ایرانیان زیاد حساب باز نکرده بود و از همین نقطه صدمه جبران ناپذیر دید، او پیش‌بینی نکرده بود که جریان خفته انقلاب اسلامی با رهبری یک مرد الهی و مذهبی چنان ندای آزادی را در دنیا ترویج خواهد کردکه رویای کدخدایی جهان را از ایالت متحده ساقط خواهد کرد.

وی به تسلطی که آمریکا قبل از انقلاب در ایران داشت اشاره نمود و گفت: قبل انقلاب مستشاران آمریکایی به افسرهای عالی رتبه نظامی کشورمان بسیارتوهین می‌کردند و اجازه نمی‌دادند اونها دربرخی حوزه‌ها ورود پیداکنند، اما بعداز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز شیطان بزرگ همواره به دنبال تفرقه افکنی دربین مردم ایران بودن تا از این طریق به اهداف پلید خود دست پیدا کند.

صفارهرندی ادامه داد: برهمین اساس اولین رییس جموهر انقلاب اسلامی ابوالحسن بنی‌صدر براساس اسنادی که مودجود است کد داشت و با آمریکا ارتباط نزدیک داشت و خیانت‌های وحشتناکی به کشور نمود. امّا حتی مهندس بازرگان هم که به فرموده امام خمینی(ره) فرد متدین و نماز شب خوان و اصیلی بود ناخواسته بخاطر ملی گرایی زیاد آب به آسیاب دشمن ریخت.

او ادامه داد: یک جمله معروف از بازرگان هست که می‌گوید فرق من با امام خمینی(ره) در این است که من اسلام را برای ایران می‌خواهم ولی امام(ره) معتقد بودند ایران اسلامی باید باشد و در زمان خودش بازهم آمریکا در این خصوص استفاده‌های لازم را انجام داد.

صفارهرندی به جنگ ایران و عراق اشاره نمود و اظهارداشت: درطول عمر36ساله انقلاب همواره آمریکا سعی کرده با به کارگیری نیروهای نفوذی بین قومیت‌های مختلف ایرانی و مذاهب دینی مثل شیعه و سنی اختلاف افکنی کند. که همواره با هوشیاری ملّت ایران نقش‌هایش نقش برآب شده است.

وی با اشاره به جدی بودند مقوله تحریم‌ها گفت: قبول دارم گاهی اوقات شرایط برای ملّت ایران خیلی سخت شده است. اما همواره این ملّت ایران بوده که با ابتکار عمل آمریکا را به دنبال خود کشانده و تن به خواست‌های او نداده است.

صفارهرندی به تحلیل فتنه سال88 درکشور پرداخت و گفت: متأسفانه عوامل گمراه باعث شدند در سال88 تجربه تلخی را ملّت ایران تجربه کند که باید با هوشیاری تمام مراقب باشیم در انتخابات آینده هرگز تکرار نشود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.