رودهن؛

تخریب های ساخت و ساز غیر مجاز مشکلی از کشاورزی را حل نخواهد کرد

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب ها در مناطقی که اراضی آن از نظر کشاورزی قابلیت کشت را ندارند ، مشکلی از کشاورزی کشور حل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از رودهن، حمید رضا مشهدی عباسی در واکنش به حکم تخریب ساخت و ساز ها در بستر شهرک محمودیه دماوند گفت : من با تخریب مخالفم و در این راستا شورایی تشکیل شده و آرایی هم در قالب احکام صادر شده است ولی بنیاد مسکن باید بافت روستایی را در این منطقه حفظ کند .

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: باید با متخلفین در بحث ساخت و ساز ها از طریق افزایش میزان جریمه ها آن هم با ساختاری سنگین برخورد شود و به شخصه مخالف هر نوع تخریب می باشم و تخریب ها توسعه و احیاء کشاورزی را به همراه ندارد .

مشهدی عباسی با بیان این موضوع که تخریب ها مشکلی در حوزه کشاورزی حل نخواهد کرد و وضعیت این حوزه درست نخواهد شد اضافه کرد: فکری معقول تر در راستای برخورد با تخلات عمرانی و افراد دخیل در تخریب منابع طبیعی باید اتخاذ شود .

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی، شهرک آویشن را شهرکی شکل گرفته در بستر تخریب منابع طبیعی آن هم از اراضی غیر قابل کشت برشمرد و ابراز داشت : برای احیاء و توسعه کشاورزی باید از اراضی قابل کشت استفاده کرد .

شایان ذکر است جهاد کشاورزی دماوند ساخت و سازهای که در کاربری کشاورزی صورت می گیرد را با احکام صادره از دادگستری تخریب می نمایید و این در حالی است که بسیاری از اراضی مناطق دماوند و رودهن به دلایل مختلف از جمله کمبود آب دیگر قابلیت کشت محصولات کشاورزی را ندارند.

دماوند باید باغ شهر شود

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان دماوند برای اینکه از آسیب تخریب منابع طبیعی و ساخت و ساز های غیر مجاز و تغییر کاربری ها در امان بماند باید به باغ شهر تبدیل شود .

حمید رضا مشهدی عباسی در مورد سیمای شهرستان دماوند گفت: دماوند در راستای برخورداری از حریمی امن به منظور حراست از منابع طبیعی خود و برخورداری از فضای سبز باید به باغ شهر تبدیل شود .

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب تصریح کرد: این اقدام ارزشی در راستای حراست از محیط زیست و منابع طبیعی دماوند به ساخت و ساز ها جریانی منطقی و اصولی خواهد داد .

مشهدی عباسی با تاکید بر اینکه ساختار فعلی نسخه ای مناسب برای شهرستان دماوند نیست، اظهار داشت : برای حراست از منابع طبیعی و محیط زیست و سیمای زیبای شهرستان دماوند باید اقدامات درستی صورت گیرد .

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار داشت: قسمت هایی ازمنطقه محمودیه دماوند قابلیت کشاورزی را ندارد و در بستر آن ساخت و ساز هایی بعمل آمده است .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.