مدیر عامل آبفار روستایی مازندران از در دست اجرا بودن 359 طرح آبفار روستایی دراستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری عبدالهی با بیا اینکه از این تعداد265 طرح نیم تمام است افزود: برای اجرای این طرحها 235 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و400 میلیارد تومان از متمرکز کشور قرض گرفته شد تصریح کرد :با تخصیص این مبلغ بیشتر طرحهای نیمه تمام تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل آبفار روستایی مازندران درصد بهره مندی آب شرب استان را 70 درصد بیان کرد وگفت:50 درصد مردم استان از آب روستایی استفاده می کنند

عبدللهی به فرسودگی 5 هزارو300 شبکه آب روستای اشاره کرد وافزود:برای اصلاح این شبکه ها 280 میلیارد تومان اعتبار نیازاست.

وی به دو طرح نیمه تمام فاضلاب روستایی در استان اشاره وتصریح کرد :طرح فاضلاب روستای شورکای جویبار برای اجرای آن 21 میلیارد ریال قرار داد بستیم که تاکنون500 متر لوله گذاری انجام شد ودر حال وصل به تصفیه خانه شهری است و نیز فاضلاب زاغمرز تاکنون 11 کیلومتر خط شبکه ,11 متر خط انتقال انجام ودرحال تبدیل تصفیه خانه از نیزار مصنوعی به لجن فعال است

مدیر عامل آبفار روستایی مازندران با بیان اینکه 5 روستای دیگر نیز برای اجرای فاضلاب پیشنهاد شد گفت:قرار شد با کمک صندوق توسعه اسلامی فروردین 95 کار اجرایی آنها آغاز می شود.

عبداللهی افزود: سختی آب دراستان زیر 500 است که استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی املاح مفید موجود در ان را به30 تا 40 درصد می‌رساند که برای سلامت بدن ضرر دارد. مازندران 376 هزار مشترک روستایی دارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: طرح ، روستا ، استان ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.