مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) را مرکز ثقل فعالیتهای فرهنگی و هنری با محوریت دینی و مذهبی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ صفی‌پور در آیین رونمایی از پوستر جشنواه سراسری عکس رضوی در تبریز، اظهار داشت: در دنیای امروز که هنر بهترین ابزار برای تبیین موضوعات مختلف است، ترویج فرهنگ باید با بن مایه ای از هنر همراه باشد و جشنواره‌ی امام رضا (ع) نیز با تکیه بر همین اصل بنیادین،  فضایی سالم برای رقابت هنرمندان و اصحاب فرهنگ ایجاد کرده تا به عنوان مرکز ثقل ترویج و تعمیق  فرهنگ رضوی، با استفاده از متدهای روز هنرمندان را گرد هم آورد.

وی افزود: ايام فرخنده و مبارك دهه كرامت که در سالهای اخیر در اذهان عمومی نهادینه شده‌، فرصت ارزشمندی را برای دلدادگان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) فراهم ‌ساخته تا با برپايی مراسم و آئين‌های دينی و مذهبی مراتب ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) را به انجام برسانند و در این میان نقش هنرمندان بیش از همه محسوس و مشهود است.

صفی‌پور گفت: هنر به عنوان يک زبان بين المللي، بهترين شیوه براي اعمال ديپلماسي فرهنگي و تبيين مفاهيم اسلامي است؛ چرا كه نسبت به ابزارهاي ديگر از تأثير گذاري بيشتري برخوردار است و با آشنا نمودن جهانيان با فرهنگ غني اسلامی و ایرانی زمينه پذيرش فرهنگي و اعتقادي را فراهم مي آورد و جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) این زمینه را فراهم آورده است.

گفتنی است: در ادامه‌ی این آیین پوستر جشنواره سراسری عکس رضوی رونمایی شد.

پوستر جشنواره سراسری عکس رضوی  با تاکید بر موضوع  جشنواره با پس زمینه‌ی فیروزه‌ای پررنگ طراحی شده که این رنگ در فرهنگ اسلامی نمادی از تقدس است، همچنین بهره‌گیری از طرح فوجی از کبوتران در این پوستر که نمادی از بارگاه منور ثامن الحجج و مهربانی و رافت این امام رئوف است  جلوه‌ای ویژه به پوستر یاد شده بخشیده است.

جشنواره سراسری عکس رضوی همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف   اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود .

براساس این گزارش هر عکاس می‌تواند حداکثر 5 قطعه به صورت تک عکس با قدرت تفکیک بالاتر از 4 مگاپیکسل تهیه و با فرمت jpeg بر روی سایت azarsh.shamstoos.ir بارگذاری نماید.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.