دادستانی عمومی انگلیس قصد دارد پس از 46 سال، نماینده سابق مجلس اعیان انگلیس را در 86 سالگی برای پاسخگویی به 22 اتهام کودک آزاری جنسی به دادگاه بکشاند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، "لرد گرویل جانر"، نماینده سابق مجلس اعیان انگلیس به زودی به اتهام کودک آزاری در دادگاه حاضر خواهد شد. 

طبق بیانیۀ "دادستانی سلطنتی انگلیس(CPS)"، جانر 86 ساله که چندی پیش به دلیل ابتلا به آلزایمر از پیگرد کیفری جرائم جنسی در مورد کودکان معاف شده بود، باید در تاریخ 7 آگوست (16 مرداد) در "دادگاه بدوی وست‌مینستر" برای پاسخگویی به اتهام های خود حضور یابد. 

تصمیم "آلیسون ساندرز"، رییس "اداره دادستانی عمومی انگلیس(DDP) برای پیگیری پرونده لُرد جانر و لغو مصونیت قضایی او، بر اساس قانون جدید اعطای حق به قربانیان جرائم کیفری اتخاذ شده است. این قانون به افراد قربانی اجازه می دهد صرف‌نظر از تصمیم بدوی دادستانی سلطنتی این کشور، پرونده خود را مجدداً به جریان انداخته و خواستار احقاق حقوق خود شوند.

این دادگاه نخستین جلسه محاکمه برای فردی خواهد بود که از سال 1969 تا 1988 به 22 مورد از جرائم جنسی در مورد اطفال متهم شد و به مدت 46 سال به دلیل مصونیت قضایی از هر گونه پیگردی در امان بوده است.

اظهارنظر برخی از نمایندگان مجلس انگلیس، از ناخرسندی آنها از تصمیم آلیسون ساندرز برای پیگیری کیفری این نماینده یهودی سابق مجلس اعیان حکایت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار