در گذشته هر بازیکنی که می‌شناختیم دو فصل را در یک تیم نظامی بازی کرد. اینها حتی در دوران آموزشی لباس سربازی را هم بر تن می‌کردند. مثلاً علی کریمی؛ او که یکی از پرآوازه‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران در یکی، دو دهه اخیر بوده سربازی خود را در تیم فتح سپری کرد، فتحی که سرمربی‌‌اش حسین شمس بود و البته مربیان دیگری چون حسین فرکی را هم بالای سر خود دید. کریمی به سربازی رفت اما تازه به دوران رسیده‌ها نه!

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از افکارنیوز،مجتبي جباري خدمت خود را در تيم ابومسلم سپري كرد، همچنين آندو يا خسرو حيدري در همين تيم سرباز شدند. تا دلتان بخواهد ستاره‌ها پيراهن تيم فجر‌سپاسي را بر تن كردند؛ سيدمهدي رحمتي، فراز فاظمي، داود سيدعباسي و...
ملوان و نيروي ‌زميني هم كم بازيكن سرباز به خدمت نگرفتند. حتماً به ياد داريد چه بازيكناني در پاس توپ زدند. جواد نكونام، رضا ترابيان، كيانوش رحمتي و حسن رودباريان. خلاصه اينكه هر بازيكن شاخصي سرباز مي‌شد سر از اين تيم‌ها درمي‌آورد و محال بود بازيكني را پيدا كنيد كه دو فصل را در تيمي نظامي بازي نكرده باشد البته يكي، دو بازيكن هم بودند كه سرباز نشدند، مثل مهدي مهدوي‌كيا كه به دليل گل ارزشمندي كه به تيم‌ ملي آمريكا زد سرباز قهرمان شناخته شد، آن هم طبق قانون.

اما امروز، يكي يكي كارت پايان خدمت بازيكنان باطل مي‌شود البته كارت پايان خدمت هيچ يك از آنها جعلي نيست و از سوي سازمان نظام وظيفه صادر شده اما فرآيندي كه منجر ‌به صدور كارت پايان خدمت شده دروغين بوده! به واقع بازيكنان با ارائه مدارك دروغين كارت پايان خدمت گرفتند و البته همدستاني هم داشتند كه اميدواريم قوه قضائيه درس عبرتي به آنها بدهد كه ديگر سوداي دروغ‌پردازي به ذهنشان خطور نكند.

اين نشان از فقر فرهنگ در فوتبال دارد. در گذشته توصيه به راستي و صداقت و فيرپلي و به زمين نينداختن در محوطه جريمه حريف مي‌شد اما امروز مي‌بينيم كه بازيكنان دروغ مي‌گويند تا كارت پايان خدمت بگيرند و در حالي كه راست راست راه مي‌روند و فوتبال بازي مي‌كنند مي‌گويند كه قطع نخاع شده‌ايم!
اين نشان از چرخه معيوب نظارت در فوتبال دارد. امروز به راحتي مبلغ قراردادها را غيرواقعي ثبت مي‌كنند تا كمتر ماليات بدهند! امروز به راحتي از سقف قرارداد عبور مي‌شود اما در مصاحبه‌ها مي‌گويند پايين‌تر از سقف قرارداد هزينه كرده‌ايم.
دروغ گفتن بازيكنان براي گرفتن كارت پايان خدمت معلول يك علت است! علتي كه توصيه به دروغگويي مي‌كند براي نتيجه‌گيري! امروز نيرنگ، راه رسيدن به هدف است در حالي كه در گذشته تلاش و كوشش و رقابت بود كه منجر ‌به رسيدن به هدف مي‌شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.