معاون پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان همدان در نشست خبری ستاد دیه با خبرنگاران؛بابیان اینکه 70 درصد از تصادفات درون شهری و برون شهری که منجر به فوت میشود عامل انسانی است افزود: بیشترین تخلفات رانندگی مربوط به سبقت های غیر مجاز،سرعت غیر مجاز وعدم توجه به جلو بوده است.

70 درصد از تصادفات عامل های انسانی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ گلستانی اظهار داشت :بزرگترین مشکل ما در حوزه تصادفات است و از دهه 80 که میزان تولید خودرو افزایش پیدا کرد ومیزان توان خریدخودرو برای مردم از سوی بانکها فراهم شد در حوزه ی راه وشهر  سازی وجاده ای هم امکانات خوبی  به وجود آمد  بشکلی که درحوزه حمل ونقل ترافیک درون وبرون شهری مشکلی وجود ندارد وفقط 6 درصد از تصادفات متوجه به مشکلات جاده ای است ومابقی مربوط به عامل انسانی است همچنین اشاره کرد: که 10 هزار میلیارد تومان سالانه از سوی بیت المال جهت تصادفات جاده ای هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد:در سال نیز 6 هزار جوان با تصادف موتور سواری از بین میروند که بیشتر عامل منجر به فوت آنان در تصادف با موتورعدم  استفاده از کلاه ایمنی و ایجاد ضربه مغزی در آنها است.

گلستانی اضافه کرد:در استان همدان نیز  19 میلیارد تومان دیه جهت تصادفات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سال 18 هزار جوان در تصادفات جان خود را از دست میدهند که این جوانان با سن 18 تا 26 سال بعنوان  نیروی کارجامعه محسوب میشوند که متاسفانه با رعایت نکردن قوانین راهنمایی ورانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

وی به آسیب های اجتماعی اشاره کرد وافزود:یکی از آسیب هایی که امروزه کشور ما را تهدید میکند روش زندگی بشکل نادرست واشتباه است که جوانان ما با آن مواجهه هستند.

معاون پیشگیری از جرائم دادگستری استان ابراز داشت:سالانه 8هزار زن دچار معضل طلاق میشوند و با این اتفاق علاوه بر بی سرپرست شدن فرزندان مدیریت یک خانواده از بین میرود وبه عبارتی یک خانواده یا یک اجتماع کوچک از هم متلاشی میشود و ابن موضوع خود عامل مهمی برای ورد به آسیب های اجتماعی است.

گلستانی بیان کرد :50 درصد از طلاقهای انجام شده استان بشکل توافقی است و در سال 4هزارواقعه طلاق  در استان رخ میدهد که تعداد  2 هزارواقعه طلاق  به شکل توافقی انجام می‌شود.

وی ادامه داد:بیشترین آسیبها در امر طلاق متوجه زنان میشود و بیشتر از مردان مورد آسیب های اجتماعی واخلاقی قرار میگیرند که این موضوع سلامت جامعه را نیز به مخاطره می اندازد.

وی دخالت های خانواده ها،برابری سن همسران،روش اشتباه در نحوه ی زندگی زوجهای جوان به شکل امروزی و اعتیاد را از جمله مهمترین عامل واقعه  طلاق در  استان برشمرد.

وی افزود:پارسال 265 نفراز افراد با جرائم غیر عمد بدلیل مسائل مالی زندانی شده اند که 48 درصداز آنها بدلیل ضمانت های مالی ،نفقه ومهریه بوده است و این موضوع ناراحت کننده ای است چرا که این میزان رقم بالایی برای استان است.

وی اظهار داشت :در حوزه مهریه وطلاق استان به دو گروه از افراد خانواده هایی که سر پرستشان زندانی شده اند  کمک مالی بشکل وام وکمک بلا عوض  میدهد که از جمله خانواده هاکه سرپرستشان معتاد بوده ویا بدلیل نفقه ومهریه در  زندان بسرمیبرند.

وی در پایان افزود: مهریه زیاد موجب دوام زندگی نیست وتنها حسن اخلاق وعمل در روش زندگی درست است که به تداوم زندگی کمک میکند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.