عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای داشتن سلامت اداری در کشور نیازمند کوچک سازی دولت و استانداردسازی کارهای اداری هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ نعمتی با بیان اینکه درخصوص وضعیت سلامت نظام اداری کشور افزود: برای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد دولت ها باید به سمت و سویی حرکت کنند که به موضوعات نگاه حاکمیتی داشته باشند نه اینکه تنها نگاه‌ها در سطح ادارات خرد حاکم باشد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید با کمک یکدیگر تلاش کنند تا شرایط را برای کوچک سازی دولت مهیا سازند تا بتوان به طور دقیق تر به مشکلات جامعه پرداخت اظهار داشت: اقدامات کارشناسی برای ساماندهی کارهای اداری یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده است، در واقع غیراستاندارد بودن کارها، ادارات را با ساختار بوروکراتیک و به اصطلاح کاغذ بازی مواجه ساخته است.

نعمتی درباره شاخص‌های استاندارد برای کارهای اداری، گفت: لازم است تا برای هر اقدامی اعم از کسب مجوز تا کارهای ساده اداری پیش از انجام هر کاری شرایط انجام کار، کامل و جامع ابلاغ شود تا مردم بی خود و بی جهت زمان خود را صرف ساختارهای بوروکراتیک نکنند، این در حالی است که امروزه به دلیل نبود استانداردهای کاری، هر کارشناس و مسئول به گونه‌ای متفاوت برخورد می کند که نهایتا سبب بروز فسادهای متعدد اداری شده است.

وی درباره اجرای آزمایشی قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، گفت: اجرای آزمایشی این قانون نشات گرفته از خلاء بزرگی است که در دولتها وجود داشته است، از دولت تدبیر و امید که دولتی قانونمدار و بر اساس خرد جمعی است تقاضا داریم تا لایحه دائمی شدن این قانون را هر چه سریعتر به مجلس ارائه کند تا مشکلات اداری و فسادها برطرف شده و به حداقل برسد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.