رئيس كميته مقابله با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه مواد مخدر به عنوان بلاي خانمانسوز در دنیا شناخته می شود بر انجام آموزش هاي عمومي در زمينه پيشگيري از مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ عليرضا صالحي در خصوص همراهي و همكاري مردم و خانواده ها با پليس در زمينه مبارزه با مواد مخدر گفت :خانواده هاي اصلي ترين تشكيل دهنده و ترويج دهنده الگوهاي جامعه هستند.

فرمانده انتظامي استان زنجان افزود : خانواده ها باتكيه بر فرهنگ غني اسلامي مي توانند به فرزندان آموزش هاي لازم را در خصوص حضور موفق در عرصه هاي اجتماعي بدهند.

رئيس كميته مقابله با مواد مخدر استان زنجان ادامه داد: اگر به دانش آموزان و فرزندانمان آئين دوستيابي و برقراري ارتباط و مهارت نه گفتن را آموزش دهيم بسياري از مشكلات و گرايش ها به مواد مخدر حل مي شود.

صالحي تاكيد كرد : بين گروه و خانواده ، در برخي موارد گروه از قدرت بيشتري برخودار بوده و فرد براي ثابت كردن خود بر گروه مجبور است به خواسته هاي آن تن در دهد .

وي گفت : زماني كه براي فرد در خانواده نقش تعيين نشود فرد مجبور مي شود توانايي هاي خود را در خارج از خانه و براي ديگران اثبات كند و چون تجربه لازم دوست يابي را ندارد ، گرفتار مواد مخدر و تمكين از ذوستان ناباب مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي استان زنجان به ارتباط زنجير وارد وظايف كميته هاي مختلف شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصريح كرد : از تمام خانواده مي خواهيم كه روابط خود را با اعضاي خانواده خود مستحكم كرده و با هم دوست بوده و در اماكن ورزشي و محافل سالم حضور داشته باشند و اين حضور نبايد فيزيكي بوده بلكه با يد فرزندان حضور والدين را حس كنند.

وي به اجراي سه عمليات مشترك، با پليس مبارزه با مواد مخدر استان هاي همجواره اشاره و تصريح كرد : از اين موقعيت استفاده و به سوداگران مرگ و قاچاقچيان اين هشدار را مي دهم كه دست از اقدامات غير قانوني بردارند چرا كه اگر گرفتار قانون شوند به راحتي خلاصي نخواهند داشت.

فرمانده انتظامي استان زنجان به برخورد با توزيع كنندگان داروهاي غير مجاز و غير ورزشي نيز اشاره و عنوان کرد: جوانان آگاه باشند كه عاملان آنها فقط به دنبال سود بيشتر و نه به فكر سلامتي آنان هستند.

صالحي خاطر نشان كرد : مردم در قالب پليس افتخاري در كنار ما بوده و توفيقات خوبي نيز در زمينه مبارزه با مواد مخدر كسب كرديم و از آحاد جامعه مي خواهيم اطلاعات خود را در زمينه مبارزه با مواد مخدر با تلفن 128 در ميان گذارند.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.