معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه کشاورزان شهرستان در اجرای طرح های آب و خاک مشارکت چشمگیری داشته و از دیگر شهرستانهای استان پیشی گرفته اند افزود: مشارکت کشاورزان در طرح های آب و خاک از پتانسیلهای مهم بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ شکری در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان میانه وجود آب و خاک مناسب و نیروی انسانی را از دیگر ظرفیتهای منطقه در بخش کشاورزی خوانده گفت: اگر کشاورزان برای یکپارچه سازی اراضی توجیه شوند شاهد کاهش وابستگی‌های کشاورزی، رونق تولید محصولات کشاورزی، حل مشکل بیکاری در منطقه و در نهایت توسعه بخش کشاورزی خواهیم بود.

فرماندار ویژه شهرستان میانه علاج بخشی به سدهایی با مشکل فرار آب، اجرای طرحهای آبخیزداری، اجرای شبکه پایاب سدهای موجود و کانالهای آب بر، لایروبی و احیای قنوات شهرستان، احداث 12 کیلومتر جاده دسترسی بین مزارع، احداث کانالهای عمومی جهت جلوگیری از هدر رفت آب، پرداخت حداکثر مبلغ غرامت به کشاورزان و بیمه محصولات، تامین ادوات و تجهیزات کشاورزی، اقدام بانکها در خصوص استمهال وامهای کشاورزی و مشکلات دامداران با توجه به کمبود سرمایه و گران شدن نهاده های دامی را از نیازها و مسائل احصاء شده در بخش کشاورزی این شهرستان دانسته و بر تامین اعتبار لازم برای رفع مشکلات بخش کشاورزی تاکید نمود.

نماینده مردم میانه نیز در مجلس شورای اسلامی بر اقدام اساسی دولت در روستاها و توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: خالی نشدن روستاها از جمعیت برای تامین پشتوانه تولید کشور همچون خالی نماندن پادگانها از سربازان برای تامین امنیت کشور است.

حسینی پرداخت مستمری به روستائیان پس از 60 سالگی، بیمه کشاورزان و محصولات کشاورزی، تقویت بخش کشاورزی و دامداری را از اولویتهای مهم برای خالی نشدن روستاها از سکنه خواند.

دیگرنماینده مردم میانه در این جلسه گفت: برخی از مشکلات بخش کشاورزی در سایه نبود مدیریت، عدم تدبیر و برنامه طی سنوات گذشته ایجاد شده است.

مددی نسبت به احداث و تکمیل کانالهای مورد تعهد شرکت آب منطقه ای تاکید نموده و افزود: با تکمیل این طرح 15 هزار هکتار پایاب سد زیر کشت خواهد رفت که گام مهمی در تولید و اشتغال جوانان این مرز و بوم خواهد بود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.