دنیای امروز سرشاراز نیرنگ های بسیاری است که درحقیقت خودش صاحب یک شهربزرگ ودنیای دیگری است.دنیایی که ازسیرتاپیاز نیرنگ های امروز را درخودجای داده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ؛آن روزکه اشرف مخلوقات باخوردن میوه ممنوعه بافرمان پرودرگارعالمیان ازبهشت خارج شدنیرگ نیزمتولد شد.اما شیطان این موجودعجیب غریب باظاهرمتنوعش درسالها،صده هاوهزاره های مختلف درجلد زیبا ،جذاب وفریبنده اش بسیاری ارآدم های عصرها وروزگار مختلف رادرون خود کشاند.به جایی رسید که رهایی ازآن غیرممکن به نظرمی رسید.


**کودکی وشیطنت ونیرنگ !


نفس! همان دوست دیرینه وآشنا که ازبدوتولدباانسان متولدوباهراشتباه ما آلوده وکدر می شود.
به یاد می آوریدهنگامی که دریک دردسربزرگ می افتیدپای کودکان رابه میان می آوریدبادیکته کردن کلمات وجملاتی عاجزانه ازوی کمک می خواهیدتااینکه این ماجراباگذر سالها وبزرگ شدنش می گذردو متوجه می شویدفرزندامروزشما همان طوطی خوش سخن دیروز شماست که نفسش نیز آلوده شده وامروزنیازمندکمک شما اما باگرایش به خوبی هااست...


**بی عرضه ناتوان بهتره یاشیطان باتوان


به یادآن روزکه بادیدن ناتوانی های فرزندانتان باخشونت فراوان وبا به کارگیری کلماتی مانند بی عرضه آنهاراتشویق به انجام اعمال وکارهای ناشایت می کردیدورفته رفته از آن بی عرضه ناتوان یک شیطان باتوان می ساختید...ماجرایی که سرانجامی نافرجام وجبران ناپذیری رابه دنبال خواهدداشت.

**فاصله ای که درمسیر زندگی ابدی است!


انسانی که فاصله عاطفی،پنهانکاری،دروغ،ریا،مخفی کاری ودربرخی مواقع کلاهبرداری،نیرنگ و...راازکودکی آموخته سالهابااین خصوصیات عجین خواهدشد به طوری که باوجودش ودرخونش آمیخته می شود.
مثال همان آدم هایی است  که درزندگی مشترکشان نیزبااین خصوصیات عجین شده شان درکنارهمسرویابافرزندانشان زندگی خواهندکردودراین میان هرشخصی بنا به گردش روزگارباآینده خاص خود مواجه می شود.

**چک وچک کشی های دنیای امروز 

این روزهابازارکسب وکارآنقدرمتنوع است که هرکس باروش هاوترفندهای خاص خودش به دنیای معاملات گام می گذارد،دنیایی که پرازنیرنگ ودسیسه های بسیاری است که رهایی از آن کاربسیارسختی است.

بازارچک وچک کشی یکی ازنمونه های بارزدنیای نیرنگ مدرن امروزی است.انگارهرشخصی باداشتن این برگ سبزی که یک سرش رسیدن به آرزوهاورویاهاست ویک سردیگرش رسیدن به بدبختی وآوارگی است.درهرصورت چه برای کسی که  چک می کشد ویاآن کسی که قربانی چک کشی است،سرانجام آوارگی است. خود راقهرمان این دنیای مدرن  امروز می داند.

**بازی با قانون ودوز وکلکها


بازی های مدرن امروزی که کلاس درس غیر رسمی برای خود دارد تشکیل شده که باپاس کردن  انواع واقسام واحدها مدارک عالی شگردها را دریافت می کنند.بعضی هاکارشان به آنجایی می رسد حتی بابازی قانون اقدام به سرکیسه کردن وانتقام جویی ازدیگران می کنند.
یکی ازقربانیا ن این بازی گله داشت که واردبازی شده که هرگز فکرنمی کردباگذاشتن عکسهای خصوصی اش درفضای مجازی وارددسیسه افرادسودجوخواهدشدکه سرانجامی نافرجام وجزاینکه آبرویش راخیلی راحت بربادبدهد خواهدشد.
درحقیقت این افرادبادوز وکلکهایشان برگ برنده را به نفع خودش پیش می برند،بی آنکه متوجه شوی کیش وماتت می کنندبه طوری باایجادیک شوک روحی شدیدتنهاآرزوی مرگ راخواهی داشت.تله هایی که هرکسی قربانیان خود راباترفندخودبه دام می اندازند.

این نیرنگها ودسیسه ها خوداقسام گوناگون داردوهرفردرابه نوبه خوددرگیر کرده است؛اززیراب زنی گرفته وتله های بدهکاران پدیده نزولخواری ،باجگیری،ریختن آبرودرفضاهای مجازی و...همه وهمه ازواژه ای به نام نیرنگ آغاز می شودوسرانجامی نافرجام به همراه دارد.

**ازفضاهای مجازی تاکلکهای مدرن


این روزهادوز وکلک هارنگ وشکل دیگری به خودش گرفته به طوری که دردنیای مجازی امروز موجودی نامرئی باشکل وشمایل هایی که دیگران دردنیای خیالی خود به تصویرکشیده اند ظاهرمی شود.چراکه مشخص نیست آن طرف قضیه باچه کسی روبروهستید واو می تواندخودرابه شکلی که دوست دارد معرفی کندوبه نیت شوم خودبرسد.دردسرهاودسیسه هایی که این روزها قربانیان بسیاری را دربردارد.

**ازسیرتاپیازنیرنگ های امروز


به هرحال دنیای امروز سرشاراز نیرنگ های بسیاری است که درحقیقت خودش صاحب  یک شهربزرگ ودنیای دیگری است.دنیایی که ازسیرتاپیاز نیرنگ های امروز را درخودجای داده است.


اما بایداین حقیقت رانیز فراموش نکنیم که این دنیای نیرنگ امروز خالی از آدم های نیک،باتقواوخیرنیست وباید آنهارا الگوی خودقراردهیم.


گزارش : آزاده کلهر


انتهای پیام/


برچسب ها: کلک ، نیرنگ ، کلاهبرداری ، چک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار