دبیر انجمن متخصصین پوست و مو گفت: انتشار پیامک‌های تبلیغاتی با موضوع کاشت موی طبیعی در هر جلسه این روزها افراد مصمم به این کار را سر در گم کرده است. عده‌هایی که حتی تا 16 هزار تار مو در هر جلسه را ادعا می‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در نگاه اول شاید آینه را مقصر بدانیم اما وقتی اطرافیان هم با جملاتی مانند موهایت کم پشت شده است، چقدر کچل شده‌ای و یا برای کاشت مو هر چه سریع‌تر اقدام کند ما را راحت می‌کند و تازه متوجه می‌شویم که باید کار کنیم برای ترمیم و زیبایی از دست رفته‌مان. کافی است با نگاهی به تبلیغات اطرافمان در مجله‌ها و رسانه‌ها و یا پیامک‌های تبلیغاتی که به تلفن همراهمان ارسال می‌شوند را مرور کنیم متوجه می‌شویم که راه درمان آن قدرها هم دشوار نیست اما غافل از اینکه پیامک‌هایی با مضمون‌های کاملا دروغ که ادعا می‌کنند در یک جلسه چندین هزار تار مو را به شما بر می‌گردانند، دروغ و فریب تبلیغاتی است ترویج و ترغیب جوانان و افراد کم مو به کاشت مو باعث شد تا ماجرای کامل کاشت موی صحیح و علمی را از کارشناسان جویا شویم. 

مراجعه به متخصص پوست تنها راه حل درمان 
محمد گلشنی متخصص پوست و مو و دبیر انجمن متخصصین پوست ایران ابتدا در خصوص ریزش مو می‌گوید: افرادیکه متوجه ریزش موها، نازک شدن آنها، کنده شدن تعداد زیادی از آنها می‌شوند باید با یک متخصص پوست مشاوره کنند زیرا تشخیص و درمان مناسب از ریزش بیشتر مو جلوگیری می‌کند متخصص با بررسی علت ریزش موی فرد به این نتیجه خواهد رسید که آیا ریزش موی فرد احتیاج به درمان طبی دارد یا خود به خود بر طرف خواهد شد. 

کاشت 16 هزار تار مو در هر جلسه سرابی بیش نیست 
وی افزود: اخیرا پیامک‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود که مدعی کاشت موی طبیعی به تعداد 16 هزار تار مو در یک جلسه هستند باید گفت این کار به هیچ وجه عملی نمی‌باشد و فقط برای فریب افکار عمومی منتشر می‌شوند چرا که متخصصان این عمل می‌دانند که تعداد تارهای مو که می‌توان کاشت به عوامل مختلفی همچون تراکم ناحیه دهنده یا خزانه پشت سر بستگی دارد. 

لازم به ذکر است که ترمیم مو و کاشت مو با هم متفاوت هستند در جراحی ترمیم مو متخصصین و جراحان پوست جراحی ترمیم مو را برای اصلاح ریزش مو و ایجاد خط رویش مو با ظاهر طبیعی انجام می‌دهند بیمارانی که کاندید مناسبی برای این قبیل جراحی‌ها هستند، بیماران با طاسی با حدود مشخص، نازک شدگی موها و افراد با ریزش موی محدود به یک منطقه سر به علت آسیب یا سوختگی هستند که نوع درمان انتخاب شده بستگی به وسعت و الگوی ریزش مو دارد. 

عوامل جراحی کاشت مو 
گلشنی با بیان اینکه جراحی کاشت مو بر اساس عواملی صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: جراحی کاشت مو بر اساس نفوذ و غلبه موی دهنده صورت می‌پذیرد، به این معنی که موی ناحیه سالم وقتی به ناحیه بدون مو در منطقه گیرنده پیوند، کاشته شود ریشه خواهد گرفت و رشد می‌کند مراحل کاشت مو به ترتیب شامل برداشتن مو به صورت نوارهایی از نواحی حاوی مو در پشت سر که به عنوان منطقه دهنده خوانده می‌شود و در تمام طول عمر مو در این مناطق رشد خواهد کرد و بعد ترمیم منطقه دهنده که معمولا ایجاد یک اسکار باریک می‌کند که با موی رویش پوشانده و پنهان خواهد شد. سپس برداشت کردن از نوار حاوی مو و تقسیم کردن به صورت گرافت‌هایی برای جایگزینی در مناطق بدون مو، که میزان پوشاندن وابسته به وسعت منطقه بدون مو و روش خاص مورد استفاده متفاوت است ظرف یک ماه اکثریت موهای کاشته شده می‌ریزند و حدود دو ماه دیگر مو شروع به رشد می‌کند و با یک سرعت نرمال رشد می‌کند، بعد از شش ماه موهای کاشته شده رشد می‌کنند.

وی در پایان گفت: نباید فراموش کرد که تنها پزشکان متمرکز در امر کاشت مو به این کار تسلط دارند که افراد می‌توانند برای آشنایی با این پزشکان به آدرس اینترنتی irsod.ir(انجمن پوست) مراجعه کنند. 



گزارش از زهرا غلامی نژاد

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار