با تشخیص، درمان و پیگیری‌های به موقع و مناسب، حدود 70 تا 90 درصد عوارض بیماری آرتریت روماتوئید قابل پیشگیری بوده و خطر بسیاری از محدودیت‌ها و آسیب‌های احتمالی بر طرف می‌شود.

علی فرزادی فر فوق تخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: فردی که دچار آرتریت روماتوئید می‌شود، مفاصلش دچار التهاب شده و غضروف، تاندون‌ها و زردپی او آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه همانند دو نوع بیماری مفصلی دیگر، آرتریت روماتوئید نیز می‌توانند در نتیجه انجام فعالیت‌های سخت بدن، بلند کردن اجسام سنگین و اضافه وزن بروز کند، افزود: این بیماری اگرچه می‌تواند فرد مبتلا را زمین گیر کند و عوارض زیادی را به وجود آورد،‌ اما می‌توان آن را کنترل و حتی از آن پیشگیری کرد. 

فرزادی فر تاکید کرد: با تشخیص، درمان و پیگیری‌های به موقع و مناسب، حدود 70 تا 90 درصد عوارض بیماری آرتریت روماتوئید قابل پیشگیری بوده و خطر بسیاری از محدودیت‌ها و آسیب‌های احتمالی بر طرف می‌شود. 

وی یادآور شد: استفاده از روش های درمانی نظیر دارو درمانی، یکی از بهترین اقدامات جهت کنترل بیماری آرتریت روماتوئید و عوارض آن است.

فرزادی فر خاطر نشان کرد: البته در مصرف داروهای درمان کننده آرتریت روماتوئید به ویژه کورتون‌ها باید دقت کند چرا که این داروها در صورت مصرف نامناسب، می‌تواند مشکل بیمار را بیشتر کند. 

وی افزود: وقتی کورتون‌ها به صورت مناسب و تحت نظر پزشک مصرف شود، فواید آن از مضراتش بیشتر خواهد بود و اگر در مصرف آن بی‌احتیاطی و یا زیاده روی صورت گیرد، مضرات این دارو به طور قطع از فواید آن بیشتر خواهد بود. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار