در ماه مبارک رمضان؛

140 هزار جلد کتاب قرآنی در مناطق محروم کشور توزیع می‌شود

همزمان با ماه مبارک رمضان سازمان دار‌القرآن کریم 140‌هزار عنوان کتاب آموزشی و قرآن را در سراسر کشور و مناطق محروم توزیع می‌کند.

یوسف‌افراش معاون ارتباطات و امور اجتماعی سازمان دار‌القرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برای گسترش قرآن و فضای قرآنی در ماه مبارک رمضان و کمک به تشکل‌های مردم نهاد 140 هزار جلد قرآن و کتاب آمورشی را در خانه های شهری و روستایی توزیع کردیم. 

وی ادامه داد: این کتاب‌ها در حوزه مفاهیم، تفسیر، ترجمه و آموزش قرآن در سطوح مختلف به نزدیک به 100‌ هزار‌جلد به انضمام 40‌ هزار جلد قرآن‌کریم در سراسر کشور همزمان با ماه مبارک رمضان در‌حال توزیع است.

افراش‌گفت: متون آموزشی برای کلاس‌ و فعالیت های آموزشی برای گروه‌های سنی مختلف همچون نو‌نهالان، نوجوانان و بزرگسالان بوده که
این کتاب‌ها توسط دار‌القرآن و معاونت آموزش‌و‌پژوهش تولید شده است.

معاون‌ ارتباطات و امور‌اجتماعی سازمان دار‌القرآن تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان توزیع کتاب‌ها و قرآن‌کریم آغاز شده، البته تعدادی از عناوین کتاب‌ها مربوط به دهه اول ماه مبارک بوده و ارسال کتاب‌ها به سراسر کشور بر‌اساس سهمیه‌بندی و تعداد مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی و شهری است.

افراش‌ اظهار داشت: هزینه کتاب‌‌ها از محل اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و بخش شورای توسعه کمک به چاپ کتاب‌های آموزشی و توزیع آن به اقساط‌ نقاط کشور کرده و با کمک اعتبارات شورای توسعه قرآنی بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف نهاد‌های دولتی حمایت از تشکل‌های مردم نهاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم است و در همین راستا کتاب‌های قرآنی را در دوره‌های مختلف به چاپ رسانده و در  تشکل‌های قرآنی سراسر کشور توزیع کردیم.

افراش‌ اظهار‌ داشت: بسته‌های‌روخوانی و روان‌خوانی، بسته‌های صحیح‌خوانی، حفظ‌‌ قرآن، کتاب‌های قرآنی اهل‌بیت، حفظ موضوعی، قصه‌های بهشتی 1 و 2، قرآن شهر خوبی‌ها 1‌و‌2، قرآن‌یار مهربان 1‌و2 که 23 عنوان کتاب و بسته آموزشی است تهیه و چاپ شده، البته 5 الی 6 عنوان کتاب دیگر زیر چاپ بوده که ممکن است این عناوین به 29  مورد افزایش پیدا کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار