یک عضو کمیسیون اقصادی مجلس معتقد است در صورت رفتار برابر آمریکا براساس پادمان و موافقت نامه‌های بین‌المللی با ایران، می‌تواند در جهت رفع تحریم‌های غیر هسته‌ای باب گفتگو‌های تازه‌ای را گشود.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مصادیق برد-برد طرفین مذاکره‌کننده در مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر بخواهیم بر اساس معیا‌رهای مرتبط با توافقات بین‌المللی که همه کشورها آن را پذیرفته‌اند تعریفی ارائه کنیم، هر دو طرف مذاکره‌کننده به نوعی بردی داشته‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برد ایران در مذاکرات در صورت چه شرایطی تضمین خواهد شد، افزود: معیار طرف غربی در توافقات باید برابری رفتاری با ایران نسبت به سایر کشو‌رهای عضو پادمان باشد چراکه در چنین شرایطی می‌توان حتی باب ارتباطات جامع‌تری را با آمریکا در جهت رفع تحریم‌های غیرهسته ای گشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه متذکر شد:  ارتباط آمریکا با ایران می‌تواند حتی برای آمریکا در جهت حضور و غیبت 35 ساله این کشور در بازار ایران مهم باشد.

ندیمی تاکید کرد: براساس توافق هسته‌ای معتقدم ایران و آمریکا براساس قراردادهای بین‌المللی پذیرفته شده می‌توانند توسعه روابط خود را گسترش دهند چراکه ما با آمریکا برخلاف اسرائیل دشمنی ذاتی نداشته‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حتی ما با آمریکا بعد از انقلاب هم قطع رابطه نکرده‌ایم؛ بنابراین یخ‌های روابط ایران و آمریکا در صورتی آب می‌شود که آمریکا طبق خطوط پذیرفته شده در مناسبات بین‌المللی با ایران رفتار کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، ندیمی ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار