استاندار تهران گفت: طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی در استان تهران همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز به کار می‌کند.

آغاز اجرای طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی همزمان با ماه رمضانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،سید حسین هاشمی، استاندار تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیته بررسی کاهش طلاق در استانداری، در زمان تشکیل دولت یازدهم، اظهار کرد: حدود 50 نفر از افراد شاخص اساتید دانشگاه در این طرح شرکت کرده‌ و برای کاهش نرخ طلاق و افزایش نرخ ازدواج در استان، این موضوع را از لحاظ مذهبی، بومی، قومی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی افزود: این طرح جامع پس از یک سال و نیم آماده شده و قرار است به صورت پایلوت در شهرستان شمیرانات آغاز می شود، با این امید که طی یک سال و نیم آینده طبق پیش بینی‌های انجام شده، کاهش 25 درصدی را در مورد نرخ طلاق داشته باشیم و این طرح در صورت موفقیت به صورت استانی و ملی انجام خواهد شد.

استاندار تهران تصریح کرد: شورای اجتماعی کشور طرح  ازدواج پایدار و خانواده متعالی در استان تهران را مورد توجه قرار داده و این یک گام مهم، اساسی و ملی است.

هاشمی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح، یادآور شد: در خصوص تامین منابع و برابر به آن با شورای اجتماعی مذاکراتی کرده‌ایم و قرار است این طرح در ماه مبارک رمضان به صورت پایلوت در شهرستان شمیرانات آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار