اکران شدن فیلم‌های توقیفی اتفاق خوبی است که نشان می‌دهد مسئولان در حال فکر به این موضوع هستند.

مجتبی راعی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در خصوص روند اکران شدن فیلم‌های توقیفی در چند ماه اخیر گفت: به طور قطع اتفاق خوبی است و نشان می‌دهد که مسئولان در حال فکر کردن به این موضوع هستند که با فکر و نه با احساسات به این نتیجه می‌رسند که جامعه ما محکم‌تر از آن است که با یک فیلم چیزی جا به جا بشود.

وی افزود: دلواپسی‌های احساساتی بدون فکر باعث توقیف شدن فیلم‌های ما می‌شود وگرنه جامعه ما آن‌قدر بحران‌های عظیمی را پشت سر گذاشته که خنده‌دار است و فکر کنیم یک فیلم بتواند به ثباتش لطمه‌ای بزند.

راعی در خصوص جایگاه نقد در سینمای ایران بیان کرد: نقد در جامعه سینمایی ما جایگاه خوبی ندارد و به خوبی انجام نمی‌شود و باید فکری به حالش کرد.

وی در خصوص «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» فیلم کمال تبریزی اظهار داشت: تبریزی وقتی فیلمی را می‌سازد در سینما یک حادثه است چون فیلم‌هایش کاملاً با مردم ارتباط برقرار می‌کند و نشان داده که برای اینکه با مردم مرتبط شود به ورطه ابتذال هم نمی‌افتد.

این کارگردان افزود: به نظر من تبریزی کارگردان کار بلدی است که اصولاً فیلم‌هایش یک کنجکاوی را در مخاطب ایجاد می‌کند که مخاطب برای دیدن آن ترغیب شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.