برگزاری اولین دوره تخصصی کتابخوانان با موضوع کتاب خوان‌ با حضور مختارپور دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور در کتابخانه آیت الله خامنه ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران قم ؛ اولین نشست کتاب خوانان امروز در سالن غدیر کتابخانه آیت الله خامنه ای قم برگزار شد که که پیش از این چنین نشست هایی با نام و عنوان کتاب خوان در استان تهران برگزار شده بود.

حجت الاسلام امیر عطاءالله جباری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بسترسازی برای فرهنگ مطالعه و کتابخانه در جامعه را مسیری برای هدایت فرهنگ و حرکت عمومی جامعه بیان کرد.

وی با بیان این مطلب که اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخانی و استفاده و معرفی  و استفاده از کتابهای خوانده شده  برای همه اقشار جامعه می تواند موثر و مفید باشد تا افراد کتابخوان و با تجربه مشارکت خود را برای برگزاری چنین نشستهایی گسترش دهند و از دستاوردهای گسترده آن برای عموم جامعه استفاده شود.

علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور استفاده و یاداشت برداری از کتابهای ویژه و مهم را در تقویت و کمک به فرهنگ عمومی جامعه اسلامی موثر و مفید دانستد و گفت باید کتابهای مهم که در دسترس افراد نیستند هم در همه شهرهای بزرگ جمع آوری و در اختیار عموم جهت استفاده در جامعه از نظر کیفی در کتابخوانه ها قرار داده شود.

وی همچنین پر کردن خلع کتاب و کتابخوانی در جامعه را مهم دانسته و گفتند که نباید جامعه با فرهنگ کتابخوانی فاصله پیدا کند و کتاب علم مدیریت در کارها و شناخت بهتر را به ما می دهد و یاری دانا و مهربان است.

وی در پایان کتابهایی که خود از هزاران  ایده و اثر تهیه شده بود توسط زینب موحدی محب، مسعوده‌السادات قوانینی، مریم رمضانی، زهرا عبدی، زهرااعماء‌بصیر، محبوبه آقانوری، فاطمه کاظمی، رقیه حیدری، محمدحسین حیدری فرد، تراب بشکار، رضا بابایی و مریم افشاری با موضوع های آفتاب در حجاب، بهم میاد؟، جانستان کابلستان، دریغ است ایران، راز فال ورق، سه شنبه‌ها با موری، شب‌های پیشاور، عباس دست طلاب، فراز از مدرسه، مدیر یک دقیقه‌ای به نمایش و معرفی شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.