مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری استان اصفهان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر از اهمیت پیشگیری اعتیاد زنان در جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران ازاصفهان اثني عشران در نشست خبري دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اصفهان در جمع خبرنگاران با بيان اينکه متاسفانه در حال حاضر اعتياد يک مشکل صرفا مردانه نيست و حدود 10 در‌صد از معتادين کشور ما رو زنان تشکيل مي دهند، اظهار داشت: نرخ رشد ابتلا زنان دو برابر نرخ رشد ابتلا مردان به مواد مخدر است واين در حالي است که نرخ رشد در استان ما از متوسط هم بالاتر است.

وي ادامه داد: اعتياد زنان بيشتر اعتياد صنعتي است که شايد علت آن نحوه آشنايي زنان با مواد مخدري باشد که توسط دوستان درمکان هايي مثل مهماني ها، سالن هاي بدنسازي و سالن هاي آرايشي با تبليغات کاذبي از قبيل لاغري ،شفاف سازي پوست صورت مي‌گيرد.

مدير کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اصفهان با بيان اينکه قبلا سيگار کشيدن يک زن ضد ارزش به حساب مي آمد ولي درحال حاظر سيگار و قليان کشيدن زنان در جامعه به يک امر عادي تبديل شده است، تصريح کرد: آسيب زنان حين مبتلا شدن به اعتياد براي خانواده و اجتماع بيش از مردان است و نيز امکان بازگشت مجدد يک زن معتاد به جامعه و خانواده بسيار دشوار است. اين امر و همچنين نگراني نگهداري از فرزندان باعث شده که در کمپ ها تعداد کمي از بانوان ما بستري باشند به عنوان مثال در حال حاظر در دو اقامتگاه بانوان موجود در استان 12 نفر وديگري 33 نفر حضور دارند که اين عدد در برابر آمار ارائه شده بسيار ناچيز است.

اثني عشران با اشاره به تشکیل کمیته زنان و خانواده به تشریح فعالیت این کمیته پرداخت و گفت: بازديد از مراکز ترک اعتياد بين راهي و گفتگو با بيماران بستري شده، شرکت در کليه جلسات مبارزه با مواد مخدر ، شرکت در جلسه کميته زنان انجمن حمايت از زندانيان استان اصفهان، بازديد ازبند معتادين زندان نسوان ، برگزاري نشست تخصصي علمي با موضوع نقش سرمايه هاي روانشناختي در پيشگيري از اعتياد زنان از فعاليت هاي صورت گرفته در اين کميته است.

وي با اشاره به تدوین طرح نوید در اتاق فکرهای کمیته زنان و خانواده استان اصفهان، افزود: این طرح شامل سه بخش پیشگیری، درمان و بازتوانی است که بخش پیشگیری تصویب و بعد از تامین بودجه به صورت پکیج آموزش های کارگاهی در خوابگاه های دانشجویی اجرا مي شود.

دکتر اثني عشران در نشست خبري دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اصفهان در پايان با اشاره به اين که سياست دولت تدبير و اميد در دو حوزه اجتماعي کردن مواد مخدر و پيشگيري و درمان است گفت : اميدواريم که بتوانيم مخصوصا با تشکيل اين کميته وهمچنين با توجه به اينکه بتوانيم گام موثري در اين حوزه برداريم. و شاهد کاهش آمار اعتياد در استان و کشور باشيم. 


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.