دبیر جشنواره پیشین هنر جوان گفت: برگزاری مستمر جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، از مزایای این رویداد فرهنگی است.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ اصغر کفشچیان مقدم، دبیر هنری ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: اهمیت این جشنواره در پتانسیل و نیروی جوانی آن است و بستر مناسبی است تا سایر نهادها از بالندگی و استعداد جوانان که در این جشنواره شکوفا می شود استفاده کنند؛ چراکه نتایج این جشنواره باعث اعتلای سطح فرهنگ و هنر مملکت خواهد بود.

این هنرمند افزود: هر فعالیتی که از سوی نهادهای مختلف برای کشف استعداد نوجوان‌ها و جوان‌ها و حمایت و هدایت آن ها در این زمینه صورت بگیرد، نوعی سرمایه گذاری محسوب شده و باید قدر آن را دانست.

 کفشچیان مقدم همچنین گفت: متاسفانه می‌بینیم که به رشته‌های هنری توجه کمی می‌شود؛ در حالی که بسیاری از مفاهیم و مقولات را می‌توان با زبان هنر بیان کرد و اگر دنبال رشد جامعه هستیم باید این کار را با استفاده از ابزارهای هنری انجام دهیم که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی درباره دوره‌های مختلف جشنواره هنر جوان پیشنهاد کرد: من فکر می‌کنم این اتفاق خوبی است که در کشور در حال رخ دادن است و اهالی هنر هر دوره منتظر برگزاری این رویداد فرهنگی هستند، اما توصیه می‌کنم این جشنواره یک هدف گذاری بلندمدت داشته باشد و این طور نباشد که بعد از پایان هر جشنواره، کنتور صفر شود و در دوره جدید مجددا فعالیت از سر گرفته شود.

کفشچیان مقدم گفت: برگزاری مستمر این جشنواره از امتیازات آن است که می‌توان به آن اشاره کرد و در عین حال اگر این تداوم و یکپارچگی از نظر اهداف و چشم انداز هم در برگزاری این جشنواره مد نظر قرار بگیرد، اتفاق بسیار مبارک تری رقم خواهد خورد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.