رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛

بدهی‌ ارزی کارخانه ها بیشتر می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر در مجلس قانون رفع موانع تولید مصوب شده و آئین نامه اجرایی نیز ابلاغ شده و بدهی ارزی بر اساس این قانون تسویه می شود.

بدهی‌ ارزی کارخانه ها بیشتر می شودبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ نجاتی ، امروز در نشست خبری با بیان اینکه در میان شاخصهای مختلف صنعتی ، رقابت پذیری و نرخ رشد اقتصادی جهانی ایران رتبه های برتری را به خود اختصاص نداده است ،گفت: رشد اقتصادی کشور از منفی 6 دهم درصد به 3 درصد مثبت رسیده است و در زمینه  صنعت و معدن نیز در سال 93 توانسته است رشد 5 درصدی را به خود اختصاص دهد.

وی یادآور شد: اگر تغییر رویه مدیریتی در استان را شاهد نباشیم و در چارچوب قانون ارفاق های لازم صورت نگیرد شاهدمشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی خواهیم بود و اشتغال موجود را نیز از دست خواهیم داد.

وی گفت: ما دست نیاز به سمت تمام مدیران کل می گشائیم تا صنعت و معدن  وتجارت در استان موفق عمل کند و اشتغال موجود را حفظ کرده و به تولید  اشتغال و ثروت دست یابیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در مجلس قانون رفع موانع تولید مصوب شده و آئین نامه اجرایی نیز ابلاغ شده و بدهی ارزی بر اساس این قانون تسویه می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآور شد: رفع موانع تولید و تشکیل کارگروه های لازم به صورت کشوری دنبال می‌شود و در همین راستا قوانین مشخصی ابلاغ شده است.

وی افزود: میزان صادرات غیر نفتی سال گذشته  2 میلیارد و 130 میلیون تومان بوده است که امیدواریم این رقم امسال افزایش نیز یابد.

وی با بیان اینکه در زمینه حمایت از سرمایه گذاران خارجی در حوزه صنعت و معدن کارهای بسیاری در حال انجام است، گفت: در بخش معدن پتانسیل خوبی داریم و میتوانیم سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم و اگر مذاکرات به نتیجه مناسبی برسد می‌توانیم به جذب بیشتر برسیم.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج پایشی کشور در سال گذشته وضع خوبی نداشتیم و تنها  3 هزار و 200 واحد تولیدی بالای 30 درصد تولید در استان به صورت فعال داشتیم.

نجاتی یادآور شد: در مرحله دو پایش به علت ارتقا سطح تکنولوژیک واحدهای تولیدی بررسی مشکلات را به صورت هماهنگ و تخصصی دنبال می کنیم و راه کارهای لازم بررسی شود.

وی گفت: در معدن طلا مشکلات زیست محیطی آن نیز با دستور استاندار در حال پیگیری و بررسی می باشد تا بتوان به سرمایه گذاری مطلوب برسیم.

 انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.