استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شایع ترین نوع سرگیجه واقعی سرگیجه خوش خیم وضعیتی است که به صورت حملات کوتاه سرگیجه در حد کمتر از یک دقیقه است.

دکتر مهتاب ربانی اناری استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در بیمار مبتلا به سرگیجه قدم اول کسب شرح حال دقیق از بیمار و همراهان وی برای مشخص کردن سرگیجه واقعی از غیر واقعی است گفت :سرگیجه واقعی به صورت احساس چرخش توصیف می شود.

وی با اشاره به اینکه سرگیجه واقعی میتواند علل مربوط به گوش یا سیستم اعصاب مرکزی داشته باشد ادامه داد : با استفاده از شرح حال و معاینه فیزیکی میتوان این دو را از هم افتراق داد .

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد : شایع ترین نوع سرگیجه واقعی سرگیجه خوش خیم وضعیتی است که به صورت حملات کوتاه سرگیجه در حد کمتر از یک دقیقه است و به صورت واضح طی حرکات خاصی از سر ایجاد و تشدید می شود .

وی تصریح کرد : تشخیص این نوع سرگیجه با مانور دیس هالپایک و درمان آن نیز انجام مانورهای خاصی است و درمان رادیکال کمتر توصیه می شود . 

دکتر ربانی با بیان اینکه در صورت یافتن الگوهای مربوط به سرگیجه های مرکزی بیمار باید از نظر مسائل نورولوژیک بررسی کامل شود اظهار کرد : در موارد بروز سرگیجه حاد ، خصوصا در افراد سالمند و یا مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی ، ابتدا باید مسائلی مانند  MI و یا خونریزی های مخچه رد شود .

وی خاطرنشان کرد : سرگیجه خوش خیم وضعیتی در بیماران دچار میگرن و یا با سابقه ضربه مغزی نسبت به سایرین بیشتر دیده می شود .


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.