کلینتون مدعی شد: ایران هنوز برای اسرائیل یک تهدید است

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد هرچند رسیدن به توافق هسته‌ای نزدیک است، ایران هنوز برای رژیم صهیونیستی یک تهدید محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز؛ "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ضمن ابراز خوشبینی درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین مدعی شد: هرچند امیدوارم در توافق هسته‌ای با ایران شرایط بازدارنده مناسبی برای دور نگه داشتن این کشور از سلاح اتمی فراهم شود؛ هنوز این کشور را بزرگترین تهدید برای اسرائیل می‌دانم و معتقد هستم نکات مبهمی در مفاد توافق باقی مانده است که نمی‌تواند از نگرانی‌های ما کم کند.
"کلینتون" که در دانشگاه "دارتموث"‌ سخنرانی می‌کرد در ادامه مدعی شد: حتی اگر چنین توافقی حاصل شود باز هم مشکلات اساسی ما با ایران به قوت خود پابرجا خواهد بود. ایران از حامیان شناخته شده تروریسم در جهان است. آنها از گروه‌هایی مانند حزب‌الله حمایت می‌کنند و هر روز شاهد نفوذ بیشتر ایران در میان کشورهای خاورمیانه هستیم. به همین دلیل معتقد هستم هنوز تهدید اسرائیل از سوی ایران برطرف نشده است.

وی در ادامه ادعایش افزود: حتی اگر به یک توافق خوب هسته‌ای با ایران دست یابیم، همکاری با متحدان آمریکا در جهت کنترل سیاست‌های خصمانه ایران را لازم و ضروری می‌دانم.

 وزیر خارجه اسبق آمریکا که برای کسب نامزدی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش می کند روز جمعه گفت امیدوار است مذاکرات هسته ای که از 18 ماه پیش میان ایران و قدرتهای بزرگ جریان دارد به حصول توافق منجر شود.

کلینتون در جمع آمریکاییها در دانشگاه دورتموث در هانوور ایالت نیوهمپشایر گفت: «امیدوارم بتوانیم هفته آینده به توافقی که برنامه هسته ای ایران را محدود می کند دست پیدا کنیم.» وی افزود: حتی اگر به توافق دست پیدا کنیم کار زیادی وجود خواهد داشت که باید انجام داد.

به نوشته رویترز، ایران با آمریکا و پنج کشور دیگر (انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه) درباره توافقی که برنامه هسته ای این کشور را در مقابل کاهش تحریمهای اقتصادی بر ضد این کشور محدود می کند در حال مذاکره است.

هیلاری کلینتون به کورس رقابت برای کسب نامزدی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که 16 ماه دیگر برگزار می شود وارد شده است. وی از زمانی که تبلیغات انتخاباتی خود را 3 ماه پیش آغاز کرد هیچگاه به صورت علنی به مذاکرات ایران نپرداخته بود. همسر رئیسجمهور اسبق آمریکا پیش از اعلام رسمی کاندیداتوری درباره توافق اولیه با ایران گفته بود: « پیمودن بقیه راه تا توافق نهایی آسان نخواهد بود؛ اما بسیار مهم است.»


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار