مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: اعضای کانون‌های مساجد برای نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای خون در استان گام برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام اباذر بیگی در گفتگو با گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران از اروميه ، اظهار کرد: اعضای کانون‌های مساجد در آذربایجان غربی برای اهدای خون و شرکت در این حرکت انسان‌دوستانه اعلام آمادگی کرده‌اند، بنابراین با همکاری سازمان انتقال خون در این راستا گام برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با همراهی مسئولان و سازمان انتقال خون آذربایجان غربی توجه اعضای کانون‌های مساجد و فعالان فرهنگی و هنری در مساجد را به این موضوع جلب کرده‌ایم، گفت: با این اقدام می‌توان گامی هر چند کوتاه در راستای نجات جان هم‌نوعان برداشت.

این مسئول با اشاره به اینکه هر شب بعد از اذان مغرب و آئین افطار پایگاه‌های سیار انتقال خون به مساجد استان اعزام می‌شوند، افزود: از این رو اقشار مختلف مردم به ویژه فعالان مذهبی و اعضای کانون‌‌ها نسبت به اهدای خون مبادرت می‌کنند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی ضمن تقدیر از مدیران و مسئولان کانون‌ها برای آغاز فعالیت در این زمینه، خاطرنشان کرد: تا کنون تعدادی از کانون‌ها در این فریضه و حرکت انسان‌دوستانه شرکت کرده‌اند، که در شب‌های پیش‌رو پایگاه‌های سیار انتقال خون به سایر مساجد اعزام خواهند شد.

این فعال فرهنگی و مذهبی با اظهار به اینکه افراد متدین و صاحب‌نام جامعه باید در چنین حرکت‌‌های خداپسندانه‌ای در خط مقدم قرار گیرند، گفت: در این صورت سایر اقشار جامعه نیز برای پیوستن به آنها از خود اشتیاق و آمادگی نشان می‌دهند.

وی همچنین اظهار کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای انجام کارهای خیر و نیکوکاری در حق مخلوقات خداوند متعال است، که نباید این فرصت را از دست دهیم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن لیالی قدر و نزول آیات نورانی قرآن قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جدید کشورمان و استان باید برای برگزاری مراسم‌های باشکوه در این شب‌های با فضیلت همت کنند.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: مساجد ، کانون ، هنری ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.