رکابزنان ایران برای کسب سه سهمیه در ریو2016 مسیر سختی را پیش رو دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران: فدراسیون دوچرخه سواری زمان باقی مانده تا المپیک 2016 برزیل باید با برنامه ریزی مناسب شرایطی را فراهم سازد که رکابزنان ایرانی در رقابتهای جاده به پایان خط برسند. 
 
تیم‌های پتروشیمی تبریز و پیشگامان با حضور در تورهای آسیایی برای جمع کردن امتیاز و حفظ صدرنشینی ایران در آسیا می‌جنگند تا هر سه سهمیه المپیک در بخش جاده را از آن خود کرد از طرفی این دو تیم آنقدر از وجود رکابزنان با تجربه  و نامدار بهره می برند که بتوانند همچنان در رنکینگ صاحب نام باشند با دیگر ایران را صاحب هر سه سهمیه المپیک کنند. 
 
البته با توجه به سابقه خود رکابزنان می‌توان امید داشت که اتفاق خوشایند قابل تکرار باشد که هر سه نماینده از ایران سهمیه رکاب زدن در جاده‌های ریو 2016 را کسب کنند. 
 
در حال حاضر فدراسیون دوچرخه سواری باید به جای تمرکز کردن برای کسب سهمیه در بخش جاده به دنبال جاده ای برای حل معضلی به نام نرسیدن رکابزنان به خطر پایا المپیک باشد. 
 
ماده 4 کیلومتر دوچرخه سواری 
 
دوچرخه سواری ایران در ماده المپیکی 4 کیلومتر تعقیبی آخرین بار 6 سال پیش توانست صاحب سکو در این ماده شود. 
 
تیم 4 کیلومتر ایران درگذشته همیشه پای ثابت فینال مسابقات قهرمانی آسیا بوده و دو مدال نقره ویک برنز بازی‌های آسیایی،9 نایب قهرمانی آسیا و یک برنز آسیا را در کارنامه دارد نکته قابل ذکر این است که تیم ایران 8 سال متوالی از سال (2003 تا 2009) بر سکوی دوم آسیا در ماده 4 ایستاده بود اما متاسفانه در حال حاضر چند سالی است که دیگر حتی رقیب قدرتمندی به حساب نمی‌آید، شاید یکی از مهمترین دلالی، نبود نفراتی است که در گذشته، تیم یکپارچه ای را تشکیل می دادند و در حال حاضر تنها در جاده رکاب می زنند، قطعا نداشتن تیم قوی در 4کیلومتر تعقیبی تیمی یک ضعف در دوچرخه سواری و ایران محسوب میشود اما با وجود اینکه برطرف کردن آن ضعف باید در اولویت کار قرار گیرد هنوز فدراسیون نتوانسته تیم دیگری را برای این ماده المپیکی آماده کند تا حداقل در آسیا مدال آور باشد. 
 
قمری: امیدمان به جاده است/در سرعت حرفی برای گفتن نداریم 
 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: اولویتمان روی ماده جاده است اما در ماده سرعتی 4کیلومتر حرفی برای گفتن نداریم. 
 
خسرو قمری خاطر نشان کرد: ماده 4 کیلومتر یک رشته تخصصی است که ما در رده پنجم آن قرار داریم، البته گرفتن سهمیه در پیست از اولویت‌های کاری ما است اما در رشته جاده گرفتن سهمیه در شرایط ماکسیموم قرار دارد. 
 
قمری در ادامه اظهار داشت: رشته کوهستان برای سه رکابزن برنامه ریزی کرده‌ایم تا به کسب سهمیه بزنند،برای رشته پیشت از اول مهر ماه باید در چند مسابقه حضور داشته باشیم و بعد از آن حضور در سه کاپ جهانی که در پایان سال موفق به کسب سهمیه شویم. 
 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه تاکید کرد: مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ژاپن و اواخر دی ماه سال جاری برگزار می شود که بعد از بررسی امتیازات با رقیبان نتایج مشخص خواهد شد. 
 
گزارش از: الهه طائمه 
 
انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار