به گزارش دريچه فناوري گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، مایکروسافت با تعداد زیادی از ایکس باکس های معیوب مواجه شد، که اوج
تعداد آن ها در سال 2007 بود و مایکروسافت راهی به جز تعویض و تعمیر دستگاه ها
نداشت. این اتفاقات هزینه ای معادل 1.15 ملیارد دلار را برای مایکروسافت هزینه
داشت. اخیرا پیتر مور که رئیس سابق این پروژه بود در نشستی با IGN به بررسی اتفاقات پشت
پرده پرداخت.
مور بیان کرد: ما با درصد بالایی از خرابی ها و گزارشات متعددی به بخش
خدمات مشتریان مواجه شدیم. و این اتفاقی بود که ما قابلیت تحلیل آن را نداشتیم.
ما می دانستیم که مشکلی در کار است. من به یاد دارم که رئیس من عقیده
داشت با مشکلی میلیارد دلاری مواجه هستیم. زمانی که ما شروع به تحلیل این مشکل
کردیم با موانع زیادی مواجه شدیم و این امر رقابتی بزرگ برای مهندسان ما بود. ما
می دانستیم که این مشکل مربوط به حرارت سیستم است و کاربران برای حل کردن این
موضوع حوله مرطوبی را بر روی دستگاه قرار می دادند تا دما کاهش یابد.
ما هزینه این مشکل در ایکس باکس ها را معادل 1.1 میلیارد دلار برآورد کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم تا این هزینه را در کمال رضایت پرداخت کنیم و حتی مراحل تعویض دستگاه را برای کاربران تسهیل کردیم.
این عمل برای حفظ نام مایکروسافت
و ایکس باکس ضروری بود، و این یک سرمایه گذاری و مهندسی استراتژیک را برای ما رقم
زد که امروز از نتیجه آن راضی هستیم.
گزارش : ابوالفضل پور ابراهیمی
انتهای پیام/