یکی از اعضای پارلمان اروپا اعلام کرد بروکسل برای کمک به مردم یونان وام های اضطراری در اختیار آنها قرار می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، "مارتین شولتز،" عضو پارلمان اروپا امروز در گفتگو با روزنامه آلمانی "ولت آم سونتاگ" اعلام کرد بروکسل به نتایج همه پرسی توجهی ندارد و با در اختیار قرار دادن وام های اضطراری به مردم یونان، آنها را در مقابله با بحران های اقتصادی کنونی یاری می کند.

وی با اعلام این خبر تصریح کرد: " باید وام های اضطراری در اختیار آتن قرار دهیم تا همه مردم از جمله کم در آمد ها بتوانند برای مقابله با  بحران اقتصادی یونان از آن استفاده کنند. بروکسل هر چه سریعتر این وام ها را در اختیار مردم قرار می دهد و آنها را در این شرایط سخت تنها نمی گذارد. "

مردم یونان امروز برای تصمیم گیری در خصوص دریافت کمک مالی از وام دهندگان خارجی در یک همه پرسی شرکت کرده اند. "آلکسیس سیپراس،" نخست وزیر یونان این شرایط را "تحقیر آمیز" خواند و از شهروندان این کشور خواست به دریافت کمک مالی از وام دهندگان خارجی رأی مخالف دهند.

 آتن در بازپرداخت بدهی های خود به اتحادیه اروپا به شدت با مشکل روبرو شده است. صندوق بین‌المللی پول از اواسط سال گذشته هیچ بازپرداختی در ازای کمک‌های مالی اعطا شده به یونان دریافت نکرده است. یونان تا 30 ژوئن سال جاری (5 روز پیش) فرصت داشت بخشی از بدهی های خود را بازپرداخت کند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار