مبارزه بيولوژيك با نسل دوم كرم ساقه خوار برنج در هزار و 700 هکتار از شاليزارهاي قائم شهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از ساری ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: با رهاسازي زنبور تريكوگراما در هزار و 700 هکتار از شاليزارهاي شهرستان قائم شهر، عملیات مبارزه بيولوژيك با نسل دوم كرم ساقه خوار برنج در شاليزارهاي این شهرستان آغاز شد.

فرزین فرهادی با بيان اينكه نسل دوم کرم ساقه خوار برنج یکی از مهم ترین مراحل خسارت زایی زندگی این آفت محسوب می شود افزود: کنترل بیولوژیک این آفت در نسل دوم از اقدامات مهم بهزراعی برنج است که در جلوگیری از کاهش کمی و کیفی عملکرد محصول بسیار موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با تاکید بر توليد محصول سالم و ارگانيك و كاهش مصرف سموم شيميايی برای تامین سلامت جامعه تصریح کرد: امنيت غذايی، حفظ محيط زيست و توليد محصول سالم برای توسعه پايدار از نتایج و ثمرات مهم اجرای پروژه کنترل بیولوژیک با آفات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر یادآور شد: از طريق نمونه گيري از مزارع و استفاده از تله فرموني، زمان فني مبارزه تعيين مي شود که در این راستا مرحله اول مبارزه بيولوژيك در نسل دوم با رهاسازي زنبور تریکوگراما و با استفاده از 170 هزار عدد تريكوكارت در مزارع شالیزاری اجرا می شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.