منابع عراقی از پیوستن صدها نیروی داوطب مسیحی عراق به نیروهای واحد بسیج مردمی این کشور برای مبارزه با تروریست‌های داعش خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روداو اِربیل، نیروهای شیعۀ واحدهای مردمی عراق وظیفۀ آموزش 800 نیروی داوطلب مسیحی این کشور را که برای مقابله با گروه تروریستی داعش اعلام آمادگی کرده‌اند، برعهده گرفته‌اند.

یکی از افراد حاضر در "گردان بابِل" در مصاحبه با روزنامۀ "المَدیٰ" گفت: "با نزدیک شدن عملیات مشترک ارتش و نیروهای مردمی عراق برای بازپس‌گیری شهر «موصل» و نابودی تروریست‌های داعش، صدها داوطلب مسیحی به این گردان که از گردان‌های حاضر در واحدهای بسیج مردمی است پیوسته‌اند."

در حال حاضر این داوطلبان در 3 اردوگاه نظامی در شهر بغداد و استان صلاح‌الدین مشغول آموزش هستند. این نخستین بار نیست که نیروهای داوطلب غیر شیعی عراق به واحدهای مردمی می‌پیوندند تا در کنار یکدیگر برای نجات وطن خود مبارزه کنند. 

نیروهای بسیج مردمی عراق – موسوم به حشد الشعبی – همواره اعلام داشته‌اند که نفرات و تجهیزات این نیرو در خدمت کل مردم این کشور از اقوام، طوایف و مذاهب گوناگون خواهد بود. چندی پیش، "معین الکاظمی" از فرماندهان حشد الشعبی نیز نیروهای بسیج مردمی عراق را یک نیروی ملی و برای حفاظت و حراست از کل عراق و خدمت به همۀ مردم این کشور خوانده بود.

حشد الشعبی تاکنون از وجود 100 هزار نفر از نیروهای داوطلب در میان رزمندگان بسیج مردمی خبر داده است. این رقم همچنان در حال افزایش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار