شب قدر از شب‌هایی که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این هنگام به اذن خداوند فرود می‌آیند و همه مقدرات بندگان را در طول سال تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ شب قدر در ماه رمضان نعمت و موهبتی گرانقدر بر امت پیامبر (ص) است و مقدرات یک سال انسان‌ها براساس لیاقت‌ها و زمینه‌هایی که خود آنها بوجود آورنده اند تعیین می‌شود و انسان در چنین شبی با تفکر و تدبر می‌تواند به خود آید و اعمال گذشته خود را ارزیابی کند و با فراهم آوردن زمینه مناسب سرنوشت را برای خود رقم بزند.

امام صادق (ع) می‌فرماید: تقدیر مقدرات در شب نوزدهم و تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضاء آن در شب بیست و سوم است.

*فضیلت‌های شب قدر 

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده است و سوره ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است.

در تمام سال شبی به فضیلت شب قدر وجود ندارد . این شب، شب نزول قرآن ، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.
عبادت در شب قدر برتر از هزار ماه است ، در این شب مقدرات یک سال انسان‌ها و رزق و روزی و عمرها مشخص می‌شود.شب‌ زنده داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب بسیار توصیه و تاکید شده است.

*فرصت شب قدر را غنیمت بداریم

شب قدر فرصتی طلایی برای شستشوی آیینه دل است . این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها جایگزین بدی ها ، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه ، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و فاصله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم.
شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر ثواب دو چندان ببریم.در شب قدر که آن را زنده میداریم  خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند.

دعاهای شب‌های رمضان مجموعه ای است روشنی بخش که با تکرار تلاوت ، آموزش‌های آنها بصورت هدف‌هایی برای ما در می‌آید.
پس هنگام خواندن این ادعیه بهتر است مفهوم آنها را همواره مد نظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش بسوی هدف‌های مطرح شده در دعاها گام برداریم.

گزارش : تینا همتی

انتهای پیام/

برچسب ها: شب قدر ، گناهان ، آمرزش ، دعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار