اردبیل؛

رکورد تولید گندم توسط کشاورزان دشت مغان شکسته شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال رکورد تولید گندم توسط کشاورزان دشت مغان شکسته شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛حجت الاسلام حبیب برومند افزود: بیش از 800 هزارتن گندم در دشت مغان تولید شده که نشان از عزم کشاورزان منطقه در افزایش تولیدات داخلی است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی دشت مغان بسیار بی‌نظیر است و باید با استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی در دشت مغان توسعه منطقه را رقم بزنیم چرا که توسعه بخش کشاورزی می‌تواند پویایی اقتصاد و اشتغال منطقه را به دنبال داشته باشد

قسمتی از خسارت کشاورزان بیله‌سوار توسط دولت پرداخت می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیرعمدی بودن آتش‌سوزی اراضی گندم بیله‌سوار گفت: قسمتی از خسارت کشاورزان منطقه توسط دولت پرداخت می‌شود.

حجت الاسلام حبیب برومند اظهار داشت: بیش از 100 هکتار اراضی گندم بیله‌سوار در آتش‌سوزی‌های اخیر طعمه حریق شد که این آتش‌سوزی 6 میلیارد تومان به کشاورزان بیله‌سوار خسارت وارد کرد.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیچ گونه دلیلی بر عمدی بودن آتش‌سوزی مزارع گندم بیله‌سوار وجود ندارد و علت حادثه بی‌احتیاطی برخی کشاورزان در سوزاندن زمین خود بعد از برداشت محصول بوده که با همگام شدن وزش باد موجب آتش‌سوزی مزارع گندم منطقه شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.