معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر هستند ، می توانند با باسواد کردن یک فرد بی سواد از پاداش مادی و معنوی آن بهره مند شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کرمان؛ ناصر صباحی در کار گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان کرمان که با حضور اعضا در دفتر سرپرست آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر (اعم از کارکنان دولت و دانشجویان)و همچنین دانش آموزان متوسطه دوره دوم می توانند برای باسواد کردن بیسوادان به مدارس یا اداره آموزش و پرورش شهرستان ها ومناطق مراجعه کنند و با باسواد کردن یک فرد بی سواد از پاداش مادی به صورت سرانه به ازای هر نفر قبولی بهره مند شوند.

وی افزود: سرانه جذب و آموزش در دوره سواد آموزی 6 میلیون و 400 هزار ریال، سرانه دوره انتقال 7 میلیون 500 هزار ریال و سرانه دوره تحکیم 900 هزار ریال به ازای هر نفر قبولی می باشد.

صباحی خاطر نشان کرد: اگر فرد بیسواد نسبت به باسواد شدن خود اقدام کند ، همه ی سرانه اختصاصی به خودش پرداخت می شود.

وی با اعلام اینکه متأسفانه امروزه بی انگیزه گی ، بزرگترین معضل بی سوادی است ، تأکید کرد: باید حساسیتی ویژه در راستای بهبود کیفیت سواد آموزی در آموزش و پرورش ایجاد شود.

صباحی با اشاره به تشکیل کارگروه بهبود سواد آموزی در آموزش و پرورش استان کرمان ، از تشکیل این کارگروه در شهرستان ها و مناطق استان خبر داد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: مبارزه ، بی سوادی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.