در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

تأثیر مشوق‌های صادراتی در رونق صنعت

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: افزایش مشوق‌های صادراتی نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت است و هزینه‌بردار نمی‌باشد.

سیدمحمد بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص عوامل تأثیرگذار در رشد و رکود صنعت اظهار داشت: در بحث رکود صنعت عواملی اعم از سرمایه در گردش، ناقص بودن زنجیره تولید و هدفمند نبودن واردات کالاهای خارجی تأثیرگذار بوده است و قابل ذکر است هیچ استراتژی برای برون رفت از این وضعیت تعریف نشده و حال بیشتر نسخه‌ها مسکنی است نه درمانی.
 
وی افزود: اکنون با وجود افزایش هزینه‌های تولید مشوق‌های صادراتی که در گذشته داشتیم باید فعال شود از طرفی دولت باید علاوه بر افزایش کیفیت اجناس، توانمندی حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین‌الملل تلاش کند زیرا افزایش مشوق‌های صادراتی گویی سرمایه‌گذاری است نه هزینه.
 
بیاتیان در ادامه بیان کرد: بحث رکود همراه با تحریم‌ها بوده در حالی که تحریم‌ها 30 درصد مشکلات هستند و بقیه به مدیریت برمی‌گردند حال هدفمندی یارانه‌ها در تولید، مشوق‌های صادراتی، تسهیلات بانک‌ها به صنایع می‌توانند سبب رونق و سرمایه در گردش شوند.
 
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن در پایان تصریح کرد: واردات کالا بدون برنامه از خارج سبب آسیب به تولیدکنندگان داخل می‌شود و لازم به ذکر است صادرکنندگان در زمینه صادرات خارج و در حوزه‌های منطقه‌ای با شناسایی بازارها و حضور موثر خود می‌تواند به رونق صنعت کمک بسزایی کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار