رییس ستاد بازسازی عتبات:

کشف نیزه شکسته‌‌های روز عاشورا در کربلا

رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: در کف‌العباس در عمق هفت تا هشت متری در حفاری به فلزات اکسیده (تجمعی از فلزات اکسیده در خاک) رسیدیم که بدون شک همان نیزه ‌شکسته‌های بوده است. اینجا صحنه‌های کربلا کاملاً برای ما مجسم است.

کشف نیزه‌های شکسته‌ روز عاشورا در کربلابه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: در کف‌العباس در عمق هفت تا هشت متری در حفاری به فلزات اکسیده (تجمعی از فلزات اکسیده در خاک) رسیدیم که بدون شک همان نیزه ‌شکسته‌های بوده است، اینجا صحنه‌های کربلا کاملاً برای ما مجسم است.

براساس این گزارش کسانی که توفیق تشرف‌های متعدد به عتبات عالیات را دارند، شاهد تغییرات محسوس و قابل توجهی در حرم‌های شریف بوده‌اند و در طی زیارت قدر مسلم مهندسان، معماران، کاشی کاران، هنرمندان و ... زیادی را مشغول کار مشاهده کرده‌اند.

معمولاً هنگام مشاهده افرادی که توفیق خدمت به حرم‌های شریف ائمه(ع) را یافته‌اند، این سؤال به ذهن مردم می‌آید که طی این خدمت آیا شاهد عنایات خاصی از سوی ائمه(ع) بوده‌اند و یا خاطره ویژه‌ای از این خدمت دارند یا خیر.

ما هم کنجکاو دریافت پاسخ این پرسش بودیم، بر همین اساس مصاحبه با حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات را به دریافت این پرسش اختصاص داده از وی خواستیم از خاطره‌های خاصی که این مدت مشاهده کرده، برای ما تعریف کنند.

پلارک با اشاره به اینکه نمی‌خواهد در این خصوص از عنایت‌های خاص به افراد سخن بگوید، گفت: دکتر ساحلی، استاد دانشگاه و دارای سه دکتری از کشور آمریکا است. وی در رشته‌های ژئوفیزیک، باستان شناسی و تاریخ تحصیل کرده و برای گمانه‌زنی در کربلا در بحث ژئوفیزیک با ما همکاری دارد و متبرع نیز هست.

کربلا؛ تنهایی جایی در جهان که آب سربالا حرکت می‌کند

ایشان با محاسبات ژئوتکنیک می‌گفت که تنها نکته‌ای از جهان که آب در آن باز می‌گردد و برعکس حرکت می‌کند کربلا است(آب رو به بالا حرکت می‌کند). آب از طرف خیمه‌گاه تا جلوی حرم آقا ابوالفضل‌(ع) می‌آید و از آنجا می‌چرخد و به حالت سرگردان به شدت روبه بالا حرکت می‌کند. چون آب نمی‌خواهد به حرم وارد شده و باعث تخریب حرم شود اگر چه سطح آب در خود حرم بالا است.

دکتر صالحی به ما می گفت که وقتی این حرکت آب را بررسی کردیم دیدیم این حرکت آب طبیعتاً ماسه بادی‌های زیر حرم را با خود می‌برد و شن‌ها را از زیر حرم تخلیه کرده است پس چرا این سازه (حرم امام حسین(ع)) تخریب نمی‌شود و و پایین نمی‌آید؟

تا اینکه در ستاد متوجه شدیم دو سال پیش برای تقویت ستون‌های زیر حرم بتن تزریق شده است. مسئولان این کار می گفتند آن زمان هر قدر بتن تزریق می کردیم می دیدم باز هم نیاز است و پر نمی‌شود تا اینکه 20 برابر حد نیاز بتن تزریق کرد‌یم؛ بعدها متوجه شدیم این بتن‌ها جای ماسه‌بادی‌ها را گرفته و مانع تخریب سازه شده است.

صحنه‌های مجسم کربلا؛ نیزه شکسته‌های روز عاشورا را پیدا کردیم

پلارک خاطره‌ای دیگر برای ما تعریف کرد و گفت: در کف‌العباس در عمق هفت تا هشت متری در حفاری به فلزات اکسیده (تجمعی از فلزات اکسیده در خاک) رسیدیم که بدون شک همان نیزه ‌شکسته‌های بوده است. اینجا صحنه‌های کربلا کاملاً برای ما مجسم است.

در حرم امام حسین(ع) برای ترفیع گنبد ناچار بودیم 200 تن بار برگنبد فعلی اضافه کنیم که طبیعتاً باید ستون‌ها تقویت می‌شد تا این بار را تحمل کنند همزمان با این کار تصمیم گرفتیم ستون‌ها را لاغر کنیم تا فضای اطراف ضریح بیشتر شود. طرح‌های مختلفی برای این مسئله ارائه شد و ما برای اطمینان از موفقیت طرح ها نمونه ستون‌های حرم را ساختیم و همان اندازه وزن بر روی آن گذاشتیم و امتحان کردیم تا در نهایت به طرح فعلی که با تکنیک‌های برتر دنیا طراحی شده است رسیدیم که توسط دو شیعه متعهد ایرانی مدرس در آمریکا (دو برادر پروفسور بنان) ارائه شده بود.

وقتی آب در حرم امام حسین(ع) به مرخصی می‌رود

اما یکی از مشکلات اساسی ما بعد از دو سال مطالعه بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در حرم امام حسین(ع) بود، یعنی یک متر و نیم از بالای ستون‌های حرم حضرت سیدالشهدا(ع) وقتی حفاری می شد به آب می‌رسیدیم و این مشکل بزرگی برای انجام پروژه بود اما به محض شروع عملیات تا هشت متر حفاری، ذره‌ای با آب بر نخوردیم، انگار آب یکدفعه مرخصی رفته است تا ما کارمان را انجام دهیم و دوباره بازگردد. همین باعث شده زمان‌بندی ساخت هر ستون که شش ماه پیش‌بینی شده بود به سه ماه کاهش پیدا کند چون دیگر آب مزاحمتی برای ما ندارد.

جالب اینکه وقتی چند سال پیش سنگ حرم را عوض می‌کردیم حتی در عمق یک متری هم به آب می‌خوردیم اما اکنون خبری از آب نیست که نیست و این‌ها از معجزاتی است که اکنون در کارمان مشاهده می‌کنیم. البته بچه‌هایی که مخلصانه کار می‌کنند کراماتی را مشاهده می‌کنند و نصیبشان می‌شود.

از رئیس ستاد بازسازی عالیات در مورد آرزوهایش سؤال کردیم پاسخ داد: اتمام صحن حضرت زهرا(س) که اگر همینگونه پیش برود تا یک سال و نیم دیگر آماده است. این صحن از مسجد‌النبی(ص) هم بزرگ‌‌تر است و با ساخت آن حرم امام علی(ع) 20 برابر بزرگ‌تر می‌شود، اتمام صحن حضرت زینب(س) که 180 هزار متر است. شش سال هم برای این طرح زمان دیده شده که سعی می‌کنیم پنج ساله ساخته شود، در کاظمین هم صحن صاحب‌الزمان 70 هزار متر است که با صحن امام رضا(ع) 80 هزار متر می‌شود و سعی می‌کنیم که سه ساله ساخته شود. در سامرا نیز که غریب و مظلوم است شعاع 300 متری اطراف حرم را دیده‌ایم و در حال تملک هستیم و امیدواریم ظرف پنج تا شش سال آینده طرح توسعه سامرا را هم به اتمام برسانیم.

البته من هم یک کارگر و کارمند هستم و وقتی همه این کارها تمام شود به اسم جمهوری اسلامی ایران و مردم خواهد بود چرا که مردم کار کرده‌اند. بسیاری از افرادی که با ما کار می‌کنند علی‌رغم مشکلات مالی یک ریال از ما حقوق نمی‌گیرند. برخی مشکل مالی ندارند و رایگان کار می‌کنند اما عده‌ای مشکل مالی دارند اما باز هم برای اجر و ذخیره آخرت کار می‌کنند.

به خصوص وقتی مردم می‌روند و می‌بینند که کار خوب پیش رفته و اصولی صورت می‌گیرد تمایل پیدا می‌کنند که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات به حرم ها کمک کنند به خصوص ایرانیان مقیم آمریکا و اروپا هم مدام به ما سر می‌زنند.

مثلاً در مناقصه تأمین سنگ صحن حضرت زهرا(س) کنسرسیومی متشکل از چند شرکت برنده شدند. خواست ما، سنگ و اجرای باکیفیت، طرح‌های پیچیده، ستون‌های گرد دارای پایه ستون و بالای ستون و سیستم‌های تهویه از پایین مثل مسجد النبی(ص) بود که آخرین قیمتی که به آن رسیدم 95 میلیارد تومان بود. ما در همه قراردادهای خود این بند را داریم که در صورت پیدا شدن متبرع بخش‌های تبرعی از قرارداد حذف می‌شود.

ظرف حدود 40 روز بعد از اعلام برنده مناقصه شرکت آذرنوش استان مرکزی که بزرگ‌ترین کارخانه سنگ‌بری در ایران است، به صورت متبرعی انجام 60 میلیارد تومان این پروژه را متقبل شد و هزینه این پروژه به 25 میلیارد تومان کاهش یافت.

ما هم به عنوان امانت‌دار مردم از اهل بیت (ع) می‌خواهیم به ما طول عمر بدهند که این امانت‌های مردم را به سرانجام برسانیم و تحویل صاحبانشان بدهیم.

آیا ما ایرانی ها بقیع را بازسازی خواهیم کرد؟

آیا بازسازی بقیع از آرزوهای شما نیست؟ پلارک پاسخ داد: حتی صحبت کردن در این مورد هم سخت است و نفس آدم را بند می‌آورد. این کار از پاداش‌های بزرگ اهل بیت(ع) می‌تواند باشد که البته مطمئن هستم محقق خواهد شد اما قصه بقیع مثل قصه ظهور است که من این دو را از هم منفک نمی‌دانم. ما امیدواریم که ظهور زودتر محقق شود و هر زمان این اتفاق افتاد قصه بقیع حل خواهد شد.

و آیا باز هم ما ایرانی‌‌ها آن را خواهیم ساخت؟ پلارک گفت: تا آقا چه کسی را لایق بداند، ما امیدواریم که قسمت ما ایرانی‌ها و همین بچه‌هایی که عتبات را می سازند، باشد.

تا زمانی که شیعه هست کار ستاد بازسازی ادامه دارد

از رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سؤال کردیم: آیا وقتی توسعه حرم‌های عتبات تمام شد، کار ستاد پایان می‌یابد و باید تعطیل شود؟

پلارک پاسخ داد: تا شیعه هست ستاد کار دارد و به هر حال یکی از وظایف ستاد جمع‌آوری نذورات است اما این حجم کار را نخواهد داشت. تعمیرات، مرمت، سازماندهی نذورات مردم، نماینده ایرانیان در عتبات بودن و ارائه کمک مشاوره در عتبات ادامه خواهد داشت.

پلارک در پاسخ به این سؤال که آیا از وقتی این سمت را بر عهده گرفته اید انتظارات اطرافیان زیاد نشده است؟ گفت: خیر. تمام توقعاتی که قبلاً مردم از ما داشته اند همچنان باقی است البته اغلب درخواست زیارت دارند که ما آنها را راهنمایی می کنیم به سازمان حج و زیارت. مسئولان هم انتظار دارند تحفه‌های ویژه به آنها بدهیم.

زمانی حتی عکس حرم شش گوشه امام حسین(ع) را نداشتیم اما اکنون!

آخرین حرف‌های پلارک یک توصیه به مردم ایران و همه شیعیان جهان بود. وی گفت: من می خواهم حرفی به مردم و شیعیان بزنم. یک سفره پرکرامت پهن شده است. ما در ایران قریب به 50 سال دسترسی‌مان به حرم های ائمه (ع) کوتاه بوده و آرزوی ما این بود که عکس ضریح امام حسین(ع) را ببینیم یعنی فقط شنیده بودیم که قبر امام حسین(ع) شش گوشه است اما حتی عکس آن را ندیده بودیم. در زمان جنگ بچه های قرارگاه رمضان نفوذی به کربلا رفته بودند و مهری از کربلا آورده بودند این مهر در جنگ غوغا کرده بود و در یگان‌ها می چرخید.

اما امروز اهل بیت به شیعیان و عاشقانشان یک فرصتی داده اند که من فکر می کنم به پاس فداکاری شیعیانشان و زحمات امام و حضرت آقا و خون شهدا این پاداش را به ما داده شده است.

هر کسی به هر طریق که می تواند نباید این فرصت را از دست بدهد. زیارت امام علی(ع)، زیارت امام حسین(ع) و ... شفاعت در روز قیامت است. با توجه به شرایط منطقه معلوم نیست مردم ایران این فرصت را اینگونه همیشه در دسترس داشته باشند. این بزرگواران نه تنها راه را برای زیارت باز کرده اند بلکه حرم و خانه‌شان را در اختیار ما قرار دادند و این افتخار ماست که خانه هایشان را جارو بکشیم و تمیز کنیم. نباید در این کار کوتاهی کنیم و این فرصت را از دست بدهیم.

 

منبع : شبکه خبر

 

انتهای پیام/

برچسب ها: عتبات ، نیزه ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الف خ
۰۰:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام کاش به فکر این بودیم که چطور میتوان مسیر امام حسین علیه السلام که همان مسیر عبودیت و بندگی الله تعالی هست را میشود طی کرد ؟
چطور میتوان حضرت امام حسین علیه السلام را راضی و شاد نمود ؟
متاسفانه ظاهر سازی و خرافات ، جای تفکر و تعمق و عمل خالصانه را گرفته
Iran (Islamic Republic of)
افشار
۰۰:۱۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من به حسین ومظلومیتش
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقر
۱۱:۲۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
حق همیشه جاریست
Germany
احسان
۲۲:۳۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
السلام علیک یا اباعبدالله
مطلبی که وجود دارد این است،که سید الشهدا ،برای تمام بشریت است، سیدالشهدا برای تمام دل های عاشقان است، نه زمان ،نه مکان ،جلو دار حضرت نیست، حضرت با خون خود جاودانه شد در عالم هستی،
حسین بن علی (ع) اگر چه در کربلا شهید شد ،اما او پیروز واقعی ان نبرد شد ،
حسین بن علی(ع) فاتح دل ها تا ابد شد، جانم به فدایت ،خاک پایت ،سرمه چشمان ما ، حضرت فاتح زمان و مکان شد ،سالار دل ها شد ،حجت خدا شد،حضرت فاتح مرز ها شد، و کدام معجزه بالاتر از این میتوان دید و پیدا کرد، سر از تن او جدا کردند تا اثری از او باقی نماند ، اما چه شد ،سری جدا شد ،اما وجودش جاودانه و عالم گیر شد ،، حسین جان عشق را با تو شناختم ،یا اباالفضل عباس غیرت را با تو شناختم ، یا زینب کبری ،صبر را شما معنا کردی ، و جز این انتظار نمیرفت از فرزندان کسی مثل علی بن ابی طالب ،یا علی مایه غرور و عزت ما هستی ،یا فاطمه الزهرا ،دل خوشی ما هست که اجازه دادی شما را مادر خود بنامیم، یا رسول ا.. ،دل به دینت و خدایت دادیم ، اهل بیتت را چراغ راهمان کردیم، از گناهانمان شرمنده ایم اقا ، امید به شفاعت شما داریم .
یا مهدی ادرکنی منتظرت هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ج
۱۱:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
خیلی دلم هوای کربلا کرده خوشا به حال کسانی که رفته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
من که گنهکارم اما شما برام دعا کنید زندگی سختی پیدا کردم اجرتان با امام علی (علیه السلام و امام حسین(علیه السلام)
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۱:۴۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
اسلام علیک یا ابا عبدالله سه سال است که اربعین به خدمت آقام میام و چیزهای زیادی دیدم امیدواریم که آقا به کرمش قبول کنه و تموم مریضها رو شفا بده کربلا بهشت روی زمین التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۱:۴۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
اسلام علیک یا ابا عبدالله سه سال است که اربعین به خدمت آقام میام و چیزهای زیادی دیدم امیدواریم که آقا به کرمش قبول کنه و تموم مریضها رو شفا بده کربلا بهشت روی زمین التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
هیچ جای دنیا کربلا نمیشه
هیچ رفتنی هم پای پیاده و اربعین نمیشه
نمیشه نمیشه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
یاابااعبدالله.من اربعین ۹۵ رفتم کربلا فدای آقا امام حسین و آقا ابالفضل .دست تمامی کسانی که برای آ قایم امام حسین وآقایم ابالفضل زحمت می کشندمی بوسم خود آقا اجرتون رامیده قطعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
یاابااعبدالله.من اربعین ۹۵ رفتم کربلا فدای آقا امام حسین و آقا ابالفضل .دست تمامی کسانی که برای آ قایم امام حسین وآقایم ابالفضل زحمت می کشندمی بوسم خود آقا اجرتون رامیده قطعا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۳۲ ۲۹ تير ۱۳۹۶
ان شاالله این اربعین هم نصب ما کن زیارتت را امام حسین
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۴:۰۷ ۲۹ تير ۱۳۹۶
السلام علیکم یا اهل بیت النبوة
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
یا. امام حسین لذت گناه رو از من بگیر
Iran (Islamic Republic of)
حسن كاظمي تهران
۰۶:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
دلم هواي آقا رو كرد يا علي
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
امیدوارم یکبار دیگه حرمتو ببینم
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
امیدوارم یکبار دیگه حرمتو ببینم
Iran (Islamic Republic of)
(آرشام، اوریات.)
۲۰:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
یاحسین دلم می خواد به کربلا برم و امام حسین را ببینم
Iran (Islamic Republic of)
آرشام
۲۰:۲۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
این کشف کشف خیلی خوبی است اما حیف که عکس امام ها را نداریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
فدای لب تشنه ات یاحسین
Germany
اسدالله بالادستیان
۱۲:۵۰ ۲۳ دی ۱۳۹۵
السلام علیک یا اباعبدالله
اسم نوشتیم یک ماه برای نوکری یا امام حسین روزی ما کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۴ دی ۱۳۹۵
به امید پیروزی اسلام و نا بودی ظالمین از جهان و بر افراشتن پرچم اسلام به دست اقا ومولایمان در جهان انشا الله .هم نماز دربقیه .انشاالله انشا الله..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
خداخیرتون بده دعاکنیدمنم یه روزی بیام
Iran (Islamic Republic of)
رضاکوهی
۱۲:۱۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۵
خوش بحال شما که مشرف شده اید منکه ۵۲سال ازعمرم گذشته ۴۰سال است که روزه خوان نوحه خوان این خانواده هستم اما دست به هرکار میزنم که بتوایکباربا همسرم مشرف بشم نمیشه هر ر‌وز وضع مالی ام بدتر میشه تا جای که امروز که اربعین است خودم رو درخانه حبس کردم هرچه هیت ها تماس گرفتند جواب ندادم همسرم چند بار گفت برو گفتم حتما من لیاقت این کار رو ندارم نشستم خانه از تلویزیون نگاه کردم اشک ریختم نمیدانم چرا۰۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
الهم الرزقنا كربلا.وشفاعت ابا عبداله يوم الورود.الهم اني اسئلك راحت عند الموت و المغفره بعدالموت و العفو عند الحساب.السلام علي الحسين و يا زينب كبري.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
توروخدابرام دعاکنید ارزوی کربلا دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
توروخدابرام دعاکنید ارزوی کربلا دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
توروخدابرام دعاکنید ارزوی کربلا دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
خدا به حق اقا ابا عبدالا پشت وپناه همه خدمتکاران حرم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
چرا بقیع را بهش نمیرسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام ای کاش منم تو فیق داشتم دراین زمینه کار ی انجام بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
سلام بر حسین لعنت بر قاتلان حسین .کربلا مامن عاشقان است .التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
السلام علیک یا اباعبدالله
سلام ..قسمت شده با خانواده چند روز دیگر برویم کربلا منتها مشکلاتی در دریافت گذرنامه بنده بوجود آمده.. دعا کنید حل شود دوستان .. برای همه ی شما سلامتی و موفقیت را از آقا طلب میکنم ... التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
السلام عليك یا ابا عبدلله خودت نظری کن به ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
خداتوفیق بده لیاقت پیداکنیم نوکری ارباب اخه هرکسی رورانمیدن بایددلت اماده باشه انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
اللهم ارزقنی شفاعه الحسین یوم الورود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
خدا میدونه چقدر دوس دارم بیام کربلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
خدا میدونه چقدر دوس دارم بیام کربلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
- وقتی مسیر80 کیلومتر ی نجف تاکربلاراپیاده طی میکنی
وپاهات تاول می زنه تازه کمی میفهمی بچه های امام مظلومان در مسیرهزارکیلومتری کربلاتاشام چه زجرها کشیده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۵
سلام کاری بگید برا آقا درخدمتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۵
نوکری واسه شما اربابیی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۱ تير ۱۳۹۵
انشاالله خدا قسمت ما هم بکنه کوربشه چشم وهابی هاوداعشی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
خوب بود ممنون
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
ارزوی کربلا دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
کربلا واقعان دیدنیه، وای خدایا قسمت همه کن مسجد کوفه زیارت ابلفظل ،نماز تو مسجد کوفه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
در حسرت کربلا هستم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من دوبار به کربلا رفتم انگار بهشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من دوبار به کربلا رفتم انگار بهشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من دوبار به کربلا رفتم انگار بهشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من دوبار به کربلا رفتم انگار بهشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدایا مرگ مارا در کربلا قرار بده و زیارت کربلا رو همواره نصیبمان بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام عليكم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
یا امام حسین با دل خون میگم منو ببر کربلا اخه چقدر در حسرت کربلا.
الله هم زقنا حرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
لبیک یا حسین ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
عالیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
السلام الحسین
خیلی دلم هوای کربلا کرده برای پدرومادرم دعاکنید که زیارت نصیبشان شود التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
سلام من10روز قبل از کربلاونجف آمدم خیلی خیلی دلم هوای کربلا کرده ازکسایی که اونجا هستند التماس دعا دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
حضرت عباس جوابم بده,یکمی مهربونی یادم بده
خدایا دلم تنگه واسه آقا خداجون تورو به امام زمان قسمت میدم امسال من وخانواده ام رو به کربلا دعوت کن امام حسین به امام زمان قسمت دادم پای برگه دعوتنامه رو امضا کن تا خودم به پابوست برسونم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
خدا جون قسمتم بكن برم بين الحرمين.اولين ارزوي سال 95 من همينه كه با خانوم و پدر و مادرم برم بين الحرمين پابوس اقا
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
السلام علیک یاابالفضل العباس لبک یاحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
لبیک یاحسین.قسمت همه کربلا بری کربلا اشکات به مظلومیت لب تشنه کربلا جاری میشه .من خودم اربعینو کربلا بودم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
جانم فدایی نام حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
با سلام من عاشق حسینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
سلام باچشمانی گریان این مطلب رامینویسم خدایاشکرت توفیقی دادی بین الحرمین گام بردارم ودستم به شش گوشه که ازبچگی درمراسم عزاداری محرم میشنیدم این دعا خدایا قسمت کن دستان این جمع به شش گوشه برسد .
یاحسین مظلوم که بادیدن حرمت مظلومیت رااحساس کردم .یاحضرت ابالفضل که اذن ورودیه حرم امام حسین رابرایم قراردادی
خدایامن بادلتنگی ام چه کنم
دوهفته است اززیارت امده ام خدایاخواب بودیابیداری.دوباره قسمت کن برام زیارت.ارام قرارندارم.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
الان که دارم این متن مینویسم تموم دلم پیش حرم امام حسینه.تراخدا دعا کنید برا ی بارهم شده توفیق پیدا کنم برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
السلام علیک یا زینب کبری(س)
امروز روز ولادت حضرت زینب (س) است ...
نایب الزیاره ما باشید .
خوشا به سعادت شهیدان مدافع حرم حضرت زینب(س)...
واقعا بهشت گوارای وجودشان...
کربلا در کربلا میماند اگر...
زینب نبود ...
التماس دعای فرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
خوش به سعادتتون که خادم آقایین
یا امام حسین آقا منه رو سیاهو بطلب..آقا دلم خیلی هواتو کرده خیلی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
سلام بر امام خوبم آقا جان آمدم سرباز دم تابتونم مهریه همسرم که زیارت شما بود رو بدهم هرچند بر طلبه ها سربازی بدلیل تحصیلشون لازم نیست آخ حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۴ دی ۱۳۹۴
دلم گرفته بود .........تایپ کردم کربلا..........این خبر و گزارش رو خوندم .کاش جوون بودم و سالم من هم یه گوشه یه کاری میکردم......اللهم الرزقنا شفاعت الحسین یوم الورود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۲ دی ۱۳۹۴
لبیک یا حسین
اشالا اربیعن قسمت تمام عاشقای ارباب بشه،
ای حسین دست این رو سیاه رو بگیر جان برادره عزیزت عباس،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
خسته نباشید
راننده پایه یکم هستم کارکری بلدم سیم گشی ساختمان میکنم کارشناسی حسابداری دارم شاگردی گج کاری میکنم
درست لیاقت ندارم نوکریتو بکنم ولی گوشه چشمی تظری فرما تا لیاقت پیدا کنم من هم خدمت گذارت باشم *یا حسین*
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
خسته نباشید برروبچ عتبات عالیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
خداقوت قسمت باش برا همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
یا ابالفضل نظری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
هفته قبل اربعین نائب الزیاره همه بودم انشالله قسمت همه بشه خیلی حال وهوای خوبی داشت دعا کنید هر سال اقا قسمتمون کنند بریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
ما غایبیم، او منتظر آمدن ماست . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
جانم فدای امام حسین (ع )که اب راهم شرمنده خودکرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
واقعالذت لردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۴
کاش میشد منم این اربعین مهمون ارباب باشم .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۴
کاش میشد منم این اربعین مهمون ارباب باشم .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
السلام علیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
بی دست کربلا ،دست من و بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
نام عباس است بانام حسین آمیخته
حرزنامش سردر باغ جنان آویخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۴
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
کلنا عباسک یا زینب .. فدای لب تشنه ات یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
آقای من عمری است یاد حنجر تو گریه میکنم *
تاروز آخرینم و تا آخرین نفس با یاد روز آخر تو گریه میکنم*
صلی الله علیک یا ابا عبدالله
اجرتان با آقا امام حسین علیه السلام- التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۴
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین یا ابا الفضل العباس
آقا ما رو هم بطلبید بیایم این همه شکوه و عظمتی رو میگن ببینیم
آقا شنیدن کی بود مانند دیدن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
اجرکم عند الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
سلام برحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
السلام علیک یا اباعبدلله الحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
سلام ودرود بر حسین وخندان وهر کسی که مخلصانه نوکری میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
حقانیت شیعه واهل بیت،(ع)روز به روز نمایان تر میشود.خدا قوت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۴
من یک بار کربلا رفتم ولی دوست دارم یک بار دیگه برم و تو بین الحرمین بمیرم
Iraq
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۴
الان در کربلا هستم فردا عاشورا است و سر و جانم را فدای اربابم حسین خواهم کرد
1394/07/30
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
یا حضرت روقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
یا حسین ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
امام حسین علیه السلام. اجرتان بدهد
چطور میشه بیایم برا خدمت رسانی در ساخت حرم مطهر اماممین شریفه شرکت کنیم ما که دستمون حالیه اما توان کار کردن داریم
۱۲
آخرین اخبار