رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سرمای روزهای 4 تا 6 اردیبهشت در استان کردستان 500 میلیارد تومانی به کشاورزان این استان خسارت واردکرد.

   به گزارش گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران از سنندج؛ کریم ذوالفقاری در جلسه شورای اداری جهاد کشاورزی استان با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در سنندج گفت: استان کردستان یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان 40 هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعت است.

وی با بیان اینکه زراعت در استان در دو بخش آبی و دیم انجام می شودافزود: امسال 547 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شامل 515 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم و 32 هزار هکتار نیز زیر کشت گندم آبی رفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد:سرمای روزهای 4 تا 6 اردیبهشت در استان کردستان خسارات زیادی به بخش زراعت و باغداری استان وارد کرد و کارشناسان صندوق بیمه در حال بررسی خسارات وارد شده هستند.

ذوالفقاری گفت:میزان سرمای امسال شدیدتر از سال های قبل بود و امیدواریم که با پرداخت خسارات از محل صندوق بیمه، انگیزه را در میان کشاورزان احیا کنیم.

وی به خشکسالی های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: برای حفاظت از خاک، کشاورزان باید از دنباله بندها در جهت خاک ورزی حفاظتی استفاده کنند چرا که خاک ورزی حفاظتی باعث کاهش هزینه های تمام شده و افزایش تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان درپایان افزود: سازمان جهاد کشاورزی از طریق برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی ، کشاورزان را با روش های نوین کشاورزی آشنا می کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.