مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: پسماندهای خانگی در پایتخت نسبت به 2 سال گذشته حدود 5 الی 10 درصد کاهش تولید داشته است.

حسین جعفری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: یکی از فاکتورهای موثر بر پروسه کمپوستینگ هوازی سرعت عملیات هوادی، تامین و تماس هوای مورد نیاز در لایه‌های مختلف مواد آلی موجود در توده‌های کمپوست است.

وی ادامه داد: با توجه به مقدار CIN در ماده اولیه و دیگر فاکتورهای محیطی مانند رطوبت و دمای محیط مقدار سرعت هوادهی ایده آل جهت افزایش دمای توده که تابعی از سرعت فرآیند تجزیه زیستی بوده متفاوت است.

جعفری با بیان اینکه تفکیک از مبدا و تکمیل سامانه پردازش مکانیکی و بیولوژیک پسماندهای شهری در مجتمع پردازش و دفع آراد کوه روند رو به رشد است، تصریح کرد: دفن پسماندهای شهری تنها به ذخیره سازی ریجکت حاصل از عملیات پردازش خطوط جداسازی محدود شده که با توجه به رویکرد سازمان در استحصال انرژی از پسماند و احداث واحدهای پسماند سوز این مقدار در سال‌های آینده به حداقل و مطابق با استانداردهای جهانی خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در دو سال  گذشته در بخش پسماندهای خانگی حدود 5 الی 10 درصد (متغییر در ایام مختلف سال) کاهش تولید داشته‌ایم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار