اعضای هیات داوران جشنواره سراسری عکس رضوی معرفی شدند .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صفی‌پور اظهار داشت: "عباس میرهاشمی"، "افشین شاهرودی"، "مجید ناگهی"، "محمدرضا امتنانی"  و "میرعباس آل یاسین" داوری این دوره از جشنواره را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری جشنواره  رضوی با گستره‌ی سراسری و همچنین با تکیه بر پتانسیل غنی استان در زمینه هنر عکاسی،‌ هیات داوران از عکاسان استانی و کشوری  انتخاب شده‌اند.

صفی‌پور رشد کمی و کیفی آثار ارسالی از سوی عکاسان  سراسر کشور به این جشنواره را  مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جشنواره عکس با محور یت امام رضا (ع) زمینه‌ی فعالیتی مناسبی برای حضور عکاسان حرفه‌ای و تازه‌کار و تعامل دو نسل هنر عکاسی و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات هنری  است.

براساس این گزارش، "عباس ميرهاشمي" متولد 1341 ساوه و مدرس عكاسي در دانشگاه است. وي همچنين عضو شوراي كارشناسي عكاسي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس است.

"افشین شاهرودی" نیز متولد سال ۱۳۲۹ دامغان و فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر تهران است. وی در زمینه‌ی عکاسی و شعر فعالیت دارد و ۱۰ کتاب که ۵ عنوان از آن ها در حوزه شعر و ۵ عنوان دیگر در حوزه عکاسی بودند، از وی به چاپ رسیده است.

"مجید ناگهی" متولد 1349 و کارشناس علوم ارتباطات است. وی عضو خانه عکاسان ایران بوده و تاکنون در بیش از 30 نمایشگاه گروهی و انفرادی حضور یافته است.

محمدرضا امتنانی نیز متولد 1334 تهران بوده و عکاسی را از سال 1347 آغا کرده است. وی تداوم هنر خود را بعد از سالیان متمادی در مسیر عکاسی حوزه اندیشه و هنر اسلامی تثبیت کرده که عکاسی از کنگره عظیم حج یکی از بارزترین مجموعه های تصویری اوست.

میرعباس آل یاسین متولد 1327 اهر بوده و بیش از 50 سال است به فعالیت مداوم در هنر عکاسی مشغول است. وی مدرس عکاسی و از  موسسان انجمن هنر عکاسی آذربایجان‌شرقی است.

گفتنی است :جشنواره سراسری عکس رضوی همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف   اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود .

براساس این گزارش هر عکاس می‌تواند حداکثر 5 قطعه به صورت تک عکس با قدرت تفکیک بالاتر از 4 مگاپیکسل تهیه و با فرمت jpeg بر روی سایت azarsh.shamstoos.ir بارگذاری نماید.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.