مدیرکل ثبت‌احوال لرستان از ایجاد بوستان تولد در شهر خرم‌آباد برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ میردریکوندی گفت: طرح تفاهم‌نامه بین شهرداری خرم‌آباد و اداره‌کل ثبت‌احوال لرستان با عنوان ایجاد بوستان تولد در شهر خرم‌آباد به تصویب رسید.

وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه اداره ثبت‌احوال باید لیست متولدین نوزادان را به شهرداری ارسال کند و شهرداری خرم‌آباد نیز موظف است، به ازای تولد هر نوزاد یک نهال غرص کند.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان بیان کرد: شهرداری بعد از کاشتن نهال پلاک مشخصات نوزاد متولد شده را به گردن نهال می‌بندد.

هدف از این کار فرهنگی ایجاد عوامل انگیزشی برای افزایش جمعیت است.

میردریکوندی عنوان کرد: از طریق پست یک کارت پستال با امضای شهردار خرم‌آباد و مدیرکل ثبت‌احوال استان به مناسبت تبریک تولد نوزاد تازه به دنیا آمده به آدرس درج شده در فرم ثبت شناسنامه ارسال می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان تصریح کرد: والدین می‌توانند به آدرس نهال کاشته شده که در کارت پستال نوشته شده است، بروند و به عنوان مالک هویتی آن در صورت عدم رسیدگی به نهال فرزندشان تذکرات لازم را در جهت انجام اصلاحات لازم به شهرداری و اداره ثبت‌احوال بدهند.

وی ادامه داد: این باغ دو هکتاری در ابتدای ورودی شهر خرم‌آباد و در مسیر جاده خرم‌آباد‌ ـ بروجرد قرار دارد و برای دختران از نهال‌های سرو و ناز و برای پسران از نهال‌های خشوی استفاده می‌کنند.

میردریکوندی با اشاره به تصویب طرح بوستان تولد در خرم‎آباد با تابلوی مشترک شهرداری و اداره‌کل ثبت‌احوال استان گفت: این طرح در فرمانداری خرم‌آباد تصویب شده است و به زودی اجرایی می‌شود.
 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: بوستان ، تولد ، نوزاد ، نهال ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.