مشاور رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: مسئله آب یک مسئله مهم در برنامه ششم توسعه است.

مسئله آب یک مسئله مهم در برنامه ششم توسعهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مشاور رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سالن همایش استانداری قم گفت: یکی از موضوعات مهم و اصلی در برنامه ششم توسعه که مورد توجه قرار گرفته است، مسئله آب می باشد و باید گفت که شرایط اقلیمی و اوضاع آب و هوایی سبب بروز بحران آب در کشورمان شده است.
 
وی ابراز کرد: این 2 مسئله یعنی همان شرایط اقلیمی و آب و هوایی باعث به وجود آمدن خشکسالی، نابود شدن تالاب ها، فروکش کردن زمین، آلودگی آب‌ها و غیره  را برای ما به ارمغان آورده است.

بلورچی ادامه داد: بر اساس این آماری تا کنون در دست داریم در سال ۲۰۲۵، 2 میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر با نبود آب مواجه می‌شوند و این در حالی است که بر این اساس سی و یک کشور مشخص شده‌اند که وضعیت آب آنها در آینده بحرانی است که ایران هم جزء یکی از این سی کشور خواهد بود و این خشکسالی به گونه ای است که آن مناطقی که خشک هستند، خشکتر می شود.
 
وی در پایان اظهار کرد: تغییر در الگوی مصرف، افزایش جمعیت، برداشت غیر مجاز از آب‌های زیر زمینی، شرایط اقلیمی و توسعه ناپایدار و ناموزون زمین می توان گفت از جمله مواردی است که موجب بیشتر شدن  کمبود آب می‌شود.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.