کارشناس امور آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت طرف های اصلی مذاکرات هسته ای در وین وزرای امور خارجه ایران و آمریکا هستند و مابقی وزرای خارجه نقش پشتیبان دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان کارشناس امور آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت طرف های اصلی مذاکرات هسته ای در وین وزرای امور خارجه ایران و آمریکا هستند و مابقی وزرای خارجه نقش پشتیبان دارند.

عامر البیاتی کارشناس امور ایران در مقابل هتل کوبورگ وین در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: دشواری های موجود در مذاکرات هسته ای ایران که لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه از آن سخن گفت فقط به برنامه های تحقیقاتی موشک های قاره پیمای ایران که ممکن است کلاهک هسته ای داشته باشند مربوط نمی شود.

از نظر ایران نحوه بازگشت پرونده ایران از شورای امنیت به آژانس اهمیت دارد. برخی کشورها نظیر فرانسه می گویند درصورتی که ایران به تعهدات خود برای بازرسی آژانس پایبند نباشد تحریم ها به صورت خودکار از سر گرفته خواهند شد.

ایران اکنون تحت فشار اقتصادی است و ماهانه و شاید روزانه میلیاردها دلار زیان می بیند.

این کارشناس گفت: طرف های اصلی مذاکره جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هستند.

مابقی وزرای امور خارجه از این مذاکرات پشتیبانی می کنند.

وی افزود: ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که مذاکرات چه وقت به پایان خواهد رسید و نتیجه آن چه خواهد بود.

جان کری و محمد جواد ظریف تا جمعه در هتل کوبورگ به مذاکرات ادامه خواهند داد و می خواهند حتی الامکان پیش از آغاز تعطیلات تابستانی کنگره این مذاکرات را به نتیجه برسانند.

تعدادی از مابقی وزرا وین را ترک کرده اند تا با دولت هایشان رایزنی کنند.

این کارشناس امور آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: روسیه و چین در این مذاکرات از ایران پشتیبانی می کنند و انگلیس و آلمان از آمریکا پشتیبانی می کنند و فرانسه نیز از دوره شارل دوگل تاکنون سعی می کند نقش مستقلی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار