هر از چند گاهی یک نخبه ورزشی در رشته‌ ای خاص متولد می‌شود که پس از چندی در لابه لای بی‌توجهی و بی‌لطفی‌ها رو به افول می‌رود.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه پیش بود که یکی از اعضای تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک کشورمان توانست از 44 حرکت ابداعی خود، هشت حرکت را به ثبت فدراسیون جهانی برساند و این گونه نام امین ارباب به کتاب قوانین جهانی فدراسیون جهانی ژیمناستیک راه یافت. 
 
بی مهری رسانه ها برای پوشش خبری این رویداد سبب نارضایتی اهالی ژیمناستیک شد.  بی‌مهری رسانه از یک سو و عدم توجه مسئولان مربوطه درد تازه‌ای را بر دردهای این رشته اضافه کرده است و این شد دلیل مصاحبه ما. 
 
علی نصیری رئیس کمیته ایروبیک ژیمناستیک فدراسیون ژیمناستیک با انتقاد شدید از فدراسیون ژیمناستیک و وزارت ورزش و جوانان گفت: امین ارباب مدت‌ها درگیر تمرین برای ارائه این حرکات بود. حرکات ابداعی او در سطح بسیار عالی قرار داشت.
 
وی ادامه داد: ارباب 44 حرکت را ابداع و از چندین زاویه فیلم برداری کرد و برای فدراسیون جهانی فرستاد و با زحمت فراوان این حرکات را به ثبت جهانی رساند. 
 
نصیری در پاسخ به این سوال که تا به حال چه پاداش و تشویقی برای امین ارباب اختصاص یافته است گفت: فعلا هیچ پاداش و تشویقی برای او معین نشده است، حتی به او تبریک هم نگفتند. حتی من هم به عنوان مسئول نتوانستم کاری برای او انجام دهم، زیرا پیشوانه‌ای ندارم. 
 
رئیس کمیته فنی ایروبیک اظهار کرد: مسئولان FIG وقتی با بی‌مهری مسئولین نسبت به امین ارباب مواجه شدند با تعجب پرسیدند مگر چند امین ارباب در کشور شما وجود دارد؟!
 
نصیری در پایان گفت: یک سوال از وزارت ورزش و جوانان دارم، آیا یک کارشناس ژیمناستیک در این فدراسیون وجود ندارد که عمق کار ارباب را درک کند و بداند نوآوری در ایروبیک ژیمناستیک چیست؟ اقدامات فدراسیون ژیمناستیک و وزارت ورزش ناامید کننده است. 

امین ارباب در این باره می‌گوید: من برای این ثبت بسیار زحمت کشیدم و از مسئولین توقع توجه و تغییرات مثبت را داشتم، اما متاسفانه هنوز هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است. 
 
وی ادامه داد: تعجب می‌کنم چرا کار من برای مسئولان هیچ ارزشی ندارد، همچنان منتظر توجه و حمایت آنها هستم. 
 
جعفر درویش زاده رئیس فدراسیون ژیمناستیک می‌گوید: در تدارک جشنی برای تقدیر از ارباب هستیم، به همین خاطر از رئیس کمیته فنی ایروبیک ژیمناستیک فدراسیون جهانی "نیرل گانزن" دعوت کرده‌ایم تا به ایران بیاید. 
 
وی ادامه داد: در آن جشن از ارباب می‌خواهیم حرکات خود را به نمایش بگذارد و پاداشی را که برای او مد نظر گرفته‌ایم را به وی تقدیم می‌کنیم، فکر می‌کنم این تقدیر در مقابل مسئولین داخلی و خارجی بسیار با شکوه‌تر است. 
 
**و در آخر 
 
به هر شکل بسیاری از این ورزشکاران مستعد در کشورها و در رشته‌های مختلف وجود دارند که به علت بی‌مهری‌ها، دستاوردهایشان هرگز به چشم نمی‌آید، این موضوع باعث دلسردی شده و در بعضی مواقع زمینه مهاجرت آنان را فراهم می‌کند. بهتر است قبل از چراغ سبز نشان دادن کشورهای بیگانه به نخبگان ورزشی کشورمان، به آنان توجه ویژه‌ای شود، چرا که بعد از وقوع این اتفاقات پشیمانی دیگر سودی ندارد. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار