سومین کنفرانس بین المللی تأمین مالی برای توسعه، هفته آینده سیزدهم تاشانزدهم جولای (بیست و دو تا بیست و پنج تیر) در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار خواهد شد.

برگزاری کنفرانس بین المللی تامین مالی برای توسعهبه گزارش حوزه اقتصادکلان  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان سومین کنفرانس بین المللی تأمین مالی برای توسعه، هفته آینده سیزدهم تاشانزدهم جولای (بیست و دو تا بیست و پنج تیر) در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار خواهد شد. 

هدف از این کنفرانس تأمین منابع مورد نیاز برای تندرستی و سلامت مردم و بهداشت کره زمین است. 

در این کنفرانس بیش از سی تن از سران کشورها و بیش از یکصد و ده وزیر اقتصاد، امور خارجه و همکاری های توسعه، همراه با نمایندگان مؤسسات غیر دولتی، سهامداران بین المللی و نهاد های بخش کسب و کارکرد حضور خواهند داشت. نماينده دبیرکل سازمان ملل در اداره اقتصادی و اجتماعی این سازمان در نشستی خبری درباره این کنفرانس گفت: نتیجه کنفرانس آدیس آبابا بسته پیشنهادی جامع و فراگیری در راستای اهداف توسعه پایدار خواهد بود. وو هانگبو افزود: این بسته پیشنهادی نیز در هفتادمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر امسال به تصویب خواهد رسید.

وی نشست سه روزه آدیس آبابا را مهم خواند و گفت: این کنفرانس، نخستین کنفرانس بین المللی سال جاری است که تعداد قابل توجهی از سران کشورها و نیز مقامات دولتی و غیردولتی کنار هم جمع می‌شوند.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در اداره اقتصادی و اجتماعی در عین حال کنفرانس تغییرات آب و هوایی ماه دسامبر پیش رو در پاریس را نیز حائز اهمیت خواند و گفت: این جلسات بین المللی، همکاری های بین المللی توسعه در سال های پیشرو را شکل می‌دهند. وي افزود: این کنفرانس چارچوبی کامل و فراگیر برای تأمین مالی توسعه پایدار پانزده سال پیش رو را برای همه جهان و صد و نود و سه کشور عضو سازمان ملل را شکل خواهد داد.

وو هانگبو درباره دیگر ویژگی های بسته پیشنهادی یادشده نیز گفت: این بسته همه جنبه های توسعه پایدار از جمله تأمین مالی برنامه های عمومی، خصوصی، داخلی و بین المللی توسعه، مالیات و یارانه و اهمیت فناوری و ظرفیت سازی جهانی را پوشش خواهد داد. وی افزود: برنامه های بهبود سلامت جهانی، آموزش و پرورش، انرژی و بهداشت نیز از نتیجه این بسته پیشنهادی سود خواهند برد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در اداره اقتصادی و اجتماعی گفت: در نشست هفته آینده آدیس آبابا اوضاع اقتصادی جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این نشست همچنین کمک هایی به کشورهای کمتر توسعه یافته در بخش سرمایه گذاری مستقیم خارجی و تعهد برای احداث نظام بانکی جدید برای کشورهای کمتر توسعه یافته تا سال 2017 میلادی مورد مشورت و رایزنی قرار خواهد گرفت.

وو هانگبو در پاسخ به سئوالی درباره بودجه مورد نیازی که این کنفرانس در بسته پیشنهادی ارائه خواهد کرد، گفت: برنامه این کنفرانس جامع و فراگیر و صد و نود و سه کشور را شامل می‌شود و طبیعتاً عدد کمی نخواهد بود ولی تخمین مبلغ مورد نیاز به این سادگی‌ها امکان پذیر نیست.

وی در عین حال گفت: بسیاری از کشورهای کمک کننده سهم خود و وعده های خود را هنوز نپرداخته و وعده های خود را عملی نکرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار