کارگردان سینما از حمایت نشدن برخی فیلم‌ها که مجوز قانونی وزارت ارشاد را دارند انتقاد کرد.

سازمان سینمایی از مجوز قانونی خود حمایت نمی‌کند/ بی‌عدالتی انگیزه فیلم‌سازان را می‌گیردعباس رافعی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آخرین فیلمی که ساختم با تحریم و بی‌عدالتی مواجه شد و پس از آن متأسفانه فیلم‌ نساختم چون سازمان سینمایی و وزارت ارشاد پای مجوز قانونی خود نمی‌ایستد و از فیلم‌هایی که این مجوز را دارند حمایت نمی‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: دولت یازدهم و رئیس جمهور خود را قانون‌مند و دولت را قانون‌مدار خطاب می‌کند ولی در مقابله با بی قانونی هیچ حمایتی از مسئولان فرهنگی انجام نمی‌شود. وقتی یک اثر سینمایی تمام مجوز‌های لازم را از منابع رسمی دریافت کرده، در بخش مسابقه جشنواره فجر  هم حضور داشته است وقتی جایزه بهترین فیلم آسیایی را از جشنواره معتبر گرفته چرا باید با یک مخالف تحریم شود و اکران بدی داشته باشد؟

رافعی با بیان این مطلب عنوان کرد: مطمئن هستم که خود دولت هم با این بی‌قانونی موافق نیست چون این کارها موجب می‌شود فیلم‌سازان رغبت و انگیزه‌ای برای ادامه کار و ساخت فیلم نداشته باشند.

این کارگردان با انتقاد از حمایت نشدن آثار سینمایی گفت: توقع ما از خانه سینما و سازمان سینمایی این است که در مقابل بی‌قانونی بایستید. وقتی دولت خود را قانونمند می‌داند باید حامی آثار سینمایی و فیلم‌سازانی باشد که مجوز قانونی دارند. پشت درهای بسته جلسه تشکیل دادن و مجوز قانونی فیلم را نادیده گرفتن و تحریم کردن فیلم که عمل حوزه هنری است باعث شد فیلم ما اکران خوبی نداشته باشد.

رافعی بیان کرد: بازیگر زن فیلم «فصل فراموشی فریبا» که ساره بیات عهده دار نقش آن بود، کاندید جایزه جشنواره شد ولی جلوی اکران عمومی فیلم را گرفتند.

کارگردان سینما تصریح کرد: فیلم من در هنگام ساخت یک ریال از سازمان سینمایی بودجه نگرفت و پس از ساخت هم حمایت نشد. ولی متولیان اصرار دارند از فیلم‌هایی که با صرف بودجه سازمان سینمایی هیچ موفقیتی داخلی و خارجی هم به دست نیاورده همچنان حمایت مالی و معنوی کنند. فیلم‌هایی داشتیم که هزینه خود را از سازمان سینمایی گرفتند و حمایت هم شدند با اینکه افتخاری کسب نکردند.

وی اظهار داشت: سال گذشته فیلم «آوازهای سرزمین من» برای پخش از تلویزیون ساخته و تمام شد و قرار است از رسانه ملی پخش شود.

گفتنی است؛ رافعی پایان تولید مجموعه تلویزیونی را تکذیب کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار