در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

لزوم وجود شفافیت عملکرد در اقتصاد/ صندوق‌های فروش راه جلوگیری از قاچاق

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آن چه که امروزه در اقتصاد مهم است و متاسفانه توجهی به آن نمی‌شود وجود شفافیت در عملکرد است.

سید محمد بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اولین بحث در اقتصاد که بسیار حائز اهمیت است وجود شفافیت در عملکرد است چیزی که متاسفانه امروزه در اکثر بحث‌ها تقریبا وجود ندارد.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد سالانه حدود 20 میلیار دلار سالانه در کشور کالای قاچاق وارد می‌شود، آماری که خود دولت از وجود آن با اطلاع است.

بیاتیان گفت: زمانی که شعار می‌دهیم اقتصاد نباید به نفت تکیه داشته باشد لازم است درآمدهای دولت از سایر منابع علی‌الخصوص منابع مالیاتی تامین شود.

وی ادامه داد: ولی شرایط  رکودی که بر بازار حاکم است با مشکل رو به رو هستیم هرچند دولتمردان ادعا می‌کنند رکود رفع نشده است ولی واقعیت آن است که ما هنوز از رکود عبور نکرده‌ایم بلکه شرایط نسبت به قبل حادتر شده است.

بیاتیان اظهار داشت: در این شرایط باید طوری مالیات اخذ شود که باری بر دوش مردم نباشد، با توجه به وضعیت جامعه درآمد مردم افزایش مالیات به صلاح نمی‌باشد.

این نماینده مجلس گفت: استفاده از صندوق‌های فروش به صورت یکپارچه می‌تواند 80 درصد قاچاق را کنترل کند، این صندوق‌ها مطمئن می‌کنند که کالاها به جز از مبداهای اصلی وارد کشور نشده و به فروش نمی‌رسد، همچنین اصناف نمی‌تواند ادعا کنند که مالیات مضاعف پرداخت می‌کنند زیرا خروجی و ورودی در این سیستم کاملا شفاف است.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از الزاماتی که امروز لازم است آن است که دولت و سیستم مالیاتی امروزه مشوق‌هایی را ارائه دهد تا مردم با میل بیشتر مالیات را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار