کاخ نخست وزیری اسپانیا میزبان قهرمان جام جهانی

اسپانیا و تاریخ فوتبال این کشور هیچ گاه جشن تنها قهرمانی فوتبال این کشور را در جام جهانی در چنین روزی طی 5 سال گذشته از یاد نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، 11 جولای 2010 روزی بود که اینیستا بهترین روز تاریخ فوتبال اسپانیا  را در برابر هلند همیشه نایب قهرمان رقم زد جایی که مارتن استکلنبرگ چاره ای جز تسلیم در دقیقه 117 نداشت. 
 
این روز چنان برای اسپانیایی ها اعم از مادریدی ،کاتالانی ها مهم است که حتی نخست وزیر اسپانیا نیز کارهای سیاسی خود را رها می کند وبه یاد آن روز زیبا که ویسنته دل بوسکه عامل مهمی در خلق آن بود، می افتد. 

اسپانیا که هیچ گاه در جام های جهانی حتی زمانی که فوق ستاره هایی چون مندیه تا ورائول گونزالس را داشت حرفی برای گفتن نداشت با وجود شکست اولیه  برابر سوئیس  به تدریج با بردهای متوالی این بار در 11 جولای 2011 درست در  در 5 سال پیش قهرمان شد. 
 
هرچند خاطره قهرمانی اسپانیا در 11 جولای 2010 شاید دیگر تکرار نشود چرا که همین ماتادورها با ستاره ای بیشتر مانند دیه گو کاستا 4 سال بعد در برابر هلند با 5 گل شکست را دریافت میکنند وا ین موضوع نشانگر خاص بودن آن قهرمانی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار