جمع آوری بیش از یک میلیارد ریال کمک مردمی برای آزادی زندانیان غیرعمد

خیّر نوع دوست ارومیه‌ای با حضور در ستاددیه شعبه استان آذربایجان غربی مبلغی معادل250 میلیون ریال را به امر آزادی زندانیان غیرعمد اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی قضائی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، با آغاز ماه پر خیر و برکت رمضان مردم نوع دوست شهرستان ارومیه با مراجعه حضوری به این ستاد مردمی کمک‌های نقدی خود را به این ستاد اهداء کرده‌اند که در این میان کمک 25 میلیون تومانی خانواده مرحوم مصطفوی با عنایت به صرف تمامی هزینه مراسم چهلم عزیز از دست رفته‌شان بیشتر قابل اعتنا است.

کمک مبلغ 22 میلیون تومانی خیران شهرستان اشنویه

جشن گلریزان شهرستان اشنویه باحضور پرشور مسئولین و مردم خیر در تالار مجیدیان (کوشکی شار) با حضور خیرین و مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم معنوی که خضری فرماندار، عباسی دادستان و جمعی از اعضای شورای تامین استان حضور داشتند مردم نیکوکار اشنویه با کمک 225 میلیون ریالی خودشان زمینه آزادی 2 سرپرست خانواده محکوم به جرائم مالی غیرعمد را فراهم کردند.

کمک 720 میلیون ریالی نیکوکاران نقده

همایش جشن گلریزان شهرستان نقده طبق برنامه تدوین شده با مشارکت بالای اقشار مختلف مردمی در محل تالار ونوس شهرستان نقده برگزار شد.

در این مراسم که مؤذنی، معاون اصلاح و تربیت زندانهای استان، امام جمعه شهرستان نقده، فرماندار، بخشدار، شورای شهر، دادستان و رئیس دادگستری و جمعی از کارکنان ساعی زندان نقده نیز حضور داشتند، ماموستا سرخابی امام جمعه اهل سنت این شهرستان با تشریح اهمیت دستگیری از مستمندان جامعه در متون اسلامی گفت: جدای از ارزشمندی این اقدام خیر در ماه مبارک رمضان، دستگسری از یک مسلمان در شرایط فعلی ممکن است به حفظ آبروی یک خانواده و نجات یک جامعه بیانجامد.

در پایان این مراسم معنوی خیرین مبلغی معادل 720 میلیون ریال را در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و نیازمند به ستاددیه اهدا کردند.

کمک 750 ریالی مردم نوع دوست میاندوآب

رئیس اداره زندان میاندوآب در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: یکی از ویژه گی‌های انسان مومن کمک به همنوعان خودش ذکر شده که در این میان مساعدت مددجویان نیازمند در بند حبس به نظر می‎رسد به دو دلیل از الویت برخودار باشد.

صفر اکبری، ادامه داد: یکی از این دلایل این موضوع مهم است که دستگیری از یک زندانی علاوه بر کاهش هزینه بر بیت المال بدون شک به حمایت و گاه نجات از یک خانواده انجامیده و در سوی دیگر نباید غافل بود که عمده این زندانیان به طور اتفاقی و بدون هیچ سوء نیت مجرمانه راهی حبس شده‌اند.

وی مساعدت به انسان در راستای آزادی را بدون تردید باارزش ترین و محبونترین کارها در نزد خداوند برشمرد و افزود: توصیه انبیا و اولیاءالهی بعد از انجام واجبات، همواره دست گیری از مستمندان و گرفتاران جامعه اسلامی بوده است.

رئیس اداره این زندان نزدیکترین راه برای جلب رضایت خداوند را خدمت به خلق مطرح کرد و گفت: خدمت مونان الهی در سطوح مختلفی ممکن است محقق شود که آیات نخست سوره بقره متقین در این خصوص تاکید دارد اول ایمان به غیب دوم نماز و سوم انفاق باید همواره ملاک ما باشد.

اکبری به استناد فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با متولیان و مسولین دستگاه قضا اظهار کرد: توصیه رهبر فرزانه انقلاب همواره در زمینه کمک و یاری به قشر ضعیف جامعه گوشزد شده اما این تاکید صریح ایشان بر کاهش زندانیام و تبدیل مجازات حبس موضوعی است که باید طبق برنامه به آن لبیک گفت.

گفتنی است در پایان این مراسم معنوی که با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد مبلغ 750 میلیون ریال برای امر آزادی مددجویان جرایم غیر عمد جمع آوری شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار