مولاوردی در نشست خبری خبرداد

برگزاری همایش ملی اعتدال در پاییز 94

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از مشارکت فعال سازمان اسناد و کتابخانه ملی در برگزاری همایش ملی اعتدال با موضوع زنان، اعتدال و توسعه خبرداد.

برگزاری همایش ملی اعتدال در پاییز 94به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با موضوع "اعتدال، زنان و توسعه" که در روز شنبه 20 تیرماه در محل معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به دومین همایش ملی اعتدال، اظهار داشت: این همایش ملی با حضور مقامات عالی‌رتبه در پاییز 94 برگزار خواهد شد.

وی افزود: بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم آنچه که این دولت را برسر زبانها آورد، گفتمان اعتدال بود که بعد از مدتی ضرورت تبیین این موضوع مطرح شد که باید در ابعاد مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

مولاوردی با اشاره به برگزاری اولین همایش اعتدال در پاییز سال گذشته، تصریح کرد: این همایش با همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و انجمن‌های علمی جامعه شناسی برگزار شد که استقبال نخبگان را به همراه داشت.

معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با بیان دستاوردهای این همایش در سال گذشته، اظهار داشت: در این همایش 7 جلد مقاله پذیرفته شد و به چاپ و انتشار رسید، همچنین دهها مقاله دیگر نیز ارائه شد که در این راستا دبیرخانه دائمی اعتدال در سازمان اسناد و کتابخانه ملی تشکیل شد. همچنین طراحی سایت اعتدال سه ویژه نامه علمی_ پژوهشی و انتشار دو کتاب اعتدال در قرآن و ماخذ شناسی از دیگر دستاوردهای این همایش بود.

وی اضافه کرد: بنابراین به دنبال ارائه پیشنهاد از سوی معاونت امور زنان و خانواده در جهت بسط و گسترش اعتدال زنان و توسعه دومین موضوع این همایش به توسعه این قشر از جامعه می‌پردازد.

ملاوردی تاکید کرد: ارکان‌های مختلف این همایش همانند همایش گذشته است و کمیته‌های علمی و اجرایی در این زمینه فعالیت خواهند داشت و به توسعه ادبیات در این حوزه برای گسترش فرهنگ گفتمان اعتدال در حوزه زنان خواهند پرداخت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: مبانی نظری و مفهومی این همایش با موضوعات "زنان، رفاه، اشتغال، توسعه اقتصادی"، "زنان، سیاست‌ورزی، مشارکت در عرصه‌های مدیریت"، "زنان، زندگی روزمره، مسئولیت‌های اجتماعی"، "زنان، فعالیت‌های آموزشی، موضوع سلامت، اوقات فراغت" و "زنان آینده‌پژوهی و توسعه پایدار" در راستای مطالعات ایرانی_ اسلامی مدنظر قرار می‌گیرد.

مولاوردی با بیان اینکه زنان همواره به عنوان عاملان و ذی‌نفعان توسعه مدنظر قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه توازن و تعادل در توجه کردن به این قشر از جامعه مطرح شده است، بنابراین چاره‌ای جز این وجود نخواهد داشت تا به محتوای مورد نظر در این همایش بپردازیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه چکیده مقالات تا سی‌ام تیرماه برنامه‌های جنبی دیگری را در روز همایش خواهیم داشت و قرار است تفاهم‌نامه‌ای با سازمان اسناد و کتابخانه ملی به امضاء برسانیم و تالار اختصاصی برای برگزاری این همایش مدنظر قرار گرفته شده که در روز همایش افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار